مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به شناسایی 406 کودک کار در استان گفت: مستمری 270 نفر از این کودکان برقرار شده با این شرط که کودک دیگر در فضای کار قرار نگیرد.
کد خبر: ۹۱۱۶۸۴۱
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، فاطمه زهرا توکلی امروز در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر لرستان اظهار کرد: از ابتدای مهرماه تاکنون 267 نفر در کمپ ماده 16 پذیرش شدند که از این تعداد 121 نفر دوره مراقبت را به طور کامل طی کرده و 100 نفر نیز با حمایت خانواده ترخیص شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت 98 نفر در آستانه تحمل پائین را به مراکز سرپایی که تحت نظر علوم پزشکی است را معرفی کرده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه افزایش اعتبارات و توسعه مراکز را چالش اصلی مقابله با آسیب‌های اجتماعی عنوان و تصریح کرد: در حال رایزنی از سوی مرکز هستیم تا از ظرفیت‌ها برای سایر شهرستان‌ها استفاده کنیم.

توکلی در خصوص ساماندهی کودکان کار افزود: بهزیستی اگرچه به عنوان متولی اصلی مقابله با آسیب‌های اجتماعی شناخته شده است اما این بخش دارای چندین بعد بوده و هیچ سازمانی به تنهایی قادر به ساماندهی نیست.

وی ادامه داد: در خصوص ساماندهی کودکان کار 11 دستگاه متولی بوده و بهزیستی تنها یکی از سازمان‌های مسؤول است.

مدیرکل بهزیستی لرستان از فعال شدن کارگروه کودکان کار در استان  خبر داد و گفت: در حال حاضر کارگروه کودکان کار در استان فعال شده و اقدامات خوبی از جمله ایجاد 2 مرکز کودکان کار طی سال جاری صورت گرفته است.

توکلی بیان داشت: همچنین موضوع جمع‌آوری کودکان کار در استان بر عهده نیروی انتظامی و شهرداری قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی 406 کودک کار در لرستان تصریح کرد: مستمری 270 نفر از این کودکان برقرار شده با این شرط که کودک دیگر در فضای کار قرار نگیرد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با تأکید بر اینکه مشکلی برای حمایت از کودکان کار وجود ندارد، گفت: مرکز کودکان کار و خیابانی در استان ایجاد شده که طی 21 روز وضعیت کودک را تعیین تکلیف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات