فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران منطقه ساری:

خلع ید 17 هکتار از عرصه های جنگلی در مازندران/ اجرای سالم طرح تنفس جنگل دست غارتگران به انفال را کوتاه می کند

سرهنگ خورشیدی پاچی میزان خلع ید مراتع را امسال 17 هکتار اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط خوب آب و هوایی و نیز بارش های پاییزی، آمار آتش سوزی در جنگل های مازندران کاهش یک پنجمی را نشان می دهد.
کد خبر: ۹۱۱۶۹۳۶
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران منطقه ساری گفت: با اجرای طرح تنفس در جنگل های شمال کشور، دست قاچاقچیان چوب کوتاه شد.

 سرهنگ حسنیعلی خورشیدی افزود: این قانون از اواخر سال 95 اجرایی شده و بر اساس آن در پایان سال سوم اجرا، هرگونه بهره‌ برداری تجاری و صنعتی از چوب جنگل های کشور ممنوع شد و دولت نیز مجاز به تمدید قراردادهای طرح های جنگلداری که مدت اجرای آن به اتمام می‌رسد، نیست.
 
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران منطقه ساری با بیان اینکه طرح تنفس موجب افزایش حفاظت و برخورد با قاچاقچیان چوب توسط نیروهای طرح جنگلداری شده است گفت: بیشترین دستگیری قاچاقچیان چوب در جنگل های این استان امسال مربوط به قاچاقچیان خرد مانند کوره های زغال پزی چوب قاچاق بوده و فعالیت قاچاقچیان بزرگ چوب را غیرممکن کرده است.
 
سرهنگ خورشیدی از کشف هزار و 40 فقره قاچاق چوب امسال در جنگل های مازندران تحت پوشش اداره کل منطقه ساری با افزایش 40 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: همچنین در این مدت 742 قاچاقچی چوب دستگیر و 733 دستگاه خودرو افراد متخلف نیز، توقیف شده است.
 
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران با اشاره به افزایش 10 درصدی خلع ید زمین های ملی امسال از زمین خواران نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: در این مدت 27 هکتار زمین های جنگلی از دست زمین خواران خارج شده است.
 
سرهنگ خورشیدی میزان خلع ید مراتع را امسال 17 هکتار اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط خوب آب و هوایی و نیز بارش های پاییزی، آمار آتش سوزی در جنگل های مازندران کاهش یک پنجمی را نشان می دهد.
 
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران گفت: در این مدت نیز 25 هکتار زمین های جنگلی به دلیل عوامل انسانی و 16 هکتار از مراتع این منطقه نیز دچار آتش سوزی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.

یک میلیون و 181 هزار هکتار از زمین های جنگلی و مرتعی مازندران (794 هزار هکتار جنگل و 387 هزار هکتار مرتع) تحت پوشش منابع طبیعی منطقه ساری قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار