خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتکاف فرصت کوتاهی برای خودسازی است،گفت: امسال 192 مسجد در سطح استان پذیرای معتکفین هستند که پیش بینی می شود قریب 9 هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کنند.
کد خبر: ۹۱۱۷۰۱۸
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد رضایی مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه خداوند در ماه رجب  عنایت بسیاری به بندگان دارد و این ماه فضایل زیادی دارد، اظهار داشت: اولین جمعه این شب لیله الرغایب نام دارد و شروع این ماه آغاز فصل نیایش است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تولد اسلام در 27 رجب و انجام مراسم اعتکاف در این ماه اظهار داشت: اعتکاف بهترین فرصت برای بازگشت به خدا است و انسان برای خالص شدن وارد عرصه اعتکاف می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتکاف فرصت کوتاهی برای محاسبه نفس و خودسازی است، افزود : امسال مراسم معنوی اعتکاف از 29 اسفند ماه آغاز و تا دوم فروردین ادامه  دارد لذا  قرار گرفتن مراسم اعتکاف امسال در دو بازه  97 و 98 ویژگی منحصر به فرد این سنت حسنه  دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیش بینی شده در اعتکاف امسال 9 هزار نفر شرکت کنند، گفت: امسال 192 مسجد در سطح استان پذیرای معتکفین هستند و مراسم اعتکاف درسال گذشته  در 183 مسجد و با شرکت هفت هزار و 742 نفر برگزار شد.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه بیش از 60 درصد معتکفین جوانان هستند، افزود: کسانی که نمی‌توانند در مراسم اعتکاف شرکت کنند می‌توانند با کمک به دیگر معتکفین از ثواب این سنت حسنه بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه ثبت نام اعتکاف در حاضر در بیرجند آغاز شده و در سایر شهرستان‌ها 10 روز مانده به اعتکاف، شروع خواهد شد، ادامه داد: هزینه اعتکاف در مرکز استان 60 هزار تومان  و ثبت نام مراسم اعتکاف در مساجد حضرت ابوالفضل (ع)، محمد رسوالله (ص)، امام هادی (ع) و جواد الائمه به صورت سیستمی و سایر مساجد به صورت حضوری انجام می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مراسم اعتکاف امسال در مرکز استان 10 مسجد برای خواهران و دو مسجد برای برادران در نظر گرفته شده، گفت: بیان احکام، برگزاری حلقه‌های بصیرتی و معرفتی، جز خوانی قرآن، حضور مشاورین مذهبی در مراسم اعتکاف، تصحیح قرائت نماز، سوگواری حضرت زینب (س) و برگزاری اعمال ام داوود، از برنامه های مراسم اعتکاف امسال است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها