امام جمعه عجب شیر:

ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه ضروری است

امام جمعه عجب شیر در آیین نکوداشت خیرین کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان با بیان اینکه بزرگداشت و تجلیل از خیران به ترویج نیکی در جامعه منجر می شود گفت: ترویج و نهادینه شدن فرهنگ احسان و نیکوکاری و کمک به همنوعان در جامعه امری ضروری است.
کد خبر: ۹۱۱۷۰۲۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمود شربیانی با اشاره به اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای از بین بردن محرومیت در جامعه، افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) نقش مهم و موثری در محرومیت زدایی از جامعه و توانمند سازی اقشار محروم داشته است.
وی با قدردانی از برگزار کننگان مراسم نکوداشت خیرین، گفت: با این اقدامات فرهنگ انفاق، تعاون، احسان و نیکوکاری در بین مردم توسعه می ‌یابد و از توانمندی ‌های مردم برای رفع نیاز‌های محرومان کمک گرفته می ‌شود.
حجت الاسلام شربیانی همچنین خواستار توانمندسازی اعضای تحت پوشش کمیته امداد شد و گفت: کمیته امدادعجب شیر با مشارکت گسترده مردم و ارائه تسهیلات ویژه به مددجویان قدم های موثری در راستای توانمندسازی و رفع مشکلات معیشتی آنها برداشته است.
فرماندار عجب شیر نیز در این مراسم گفت: کار ارزشمند خیرین هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری ابدی و مهم ترین سرمایه برای آخرت است.
عادل اصغرپور اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال های اخیر خدمات و دستاوردهای بسیار چشمگیری داشته است.
وی ادامه داد: این نهاد حمایتی نقش مهمی در تامین نیازمندی های اقشار آسیب پذیر جامعه و توانمندسازی مددجویان بر عهده دارد.
اصغرپورگفت: دولت نیز تلاش می کند در کنار کمیته امداد امام خمینی (ره) در کاهش فقر گام های موثری بردارد.
اصغرپور افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) با توانمند سازی مددجویان و اجرای طرح های حمایتی و اشتغالزا نقش موثری در توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی دارد.
فرماندار شهرستان عجب شیر از هزینه کرد بیش از 1.2 میلیارد تومان در سالجاری در حوزه مسکن مددجویان شهرستان خبرداد و افزود: این اعتبار برای 190مورد تعمیرات و ساخت مسکن مددجویان تحت پوشش شهرستان هزینه شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان عجب شیر نیز با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد توانمندسازی اقتصادی افراد تحت پوشش است افزود: در جهت توانمندی خانواده ها تحت پوشش در سال 97 به 247 نفر سه میلیارد و 560 میلیون تومان تسهیلات ارایه شده است.
محمود عابدی با اشاره به آموزش 538 نفر از مددجویان در راستای توانمدسازی اقتصادی، گفت: 24 نفر از مددجویان شهرستان با گذراندن این دوره ها در واحد های تولیدی جذب شده اند.
وی از کمک خیرین برای خرید 92 سری جهیزیه 270 میلیون تومام در سالجاری خبر داد و گفت: در 10 ماهه گذشته 172 میلیون تومان صدقه در شهرستان جمع آوری شده که در زمینه مساعدت مالی سالمندان و رفع نیازهای کودکان زیر 6 سال و درمان افراد تحت پوشش هزینه شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار