سید ساجد یعقوبی
روحانی کاروان راهیان نور در گفت و گو با بسیج:
حجت الاسلام محسن سعیدی جدا گفت: راهیان نور بصیرت جوانان این مرز و بوم را نسبت به دشمنان بازتر می کند، و دشمن از بصیرت افزایی این جوانان به شدت خشمگین است و تلاش خود را انجام می دهد تا این حرکت عظیم را کم رنگ جلوه دهد.
کد خبر: ۹۱۱۷۰۳۷
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

چشم بصیرت جبهه مقاومت بیدارتر از همیشه است

حجت الاسلام محسن سعیدی جدا کارشناس مسائل فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار بسیج اردبیل اظهار داشت: راهیان نور راهی برای آشنایی دانش آموزان از آرمان های جبهه مقاومت است، راهی که دانش آموزان از نزدیک لمس می کنند که دلاور مردان اسلام با کمبود امکانات جنگی چگونه دشمنان اسلام را به زانو در آوردند. راهیان نور این امکان را برای دانش آموزان فراهم کرده تا با عملیات های مختلف از جمله والفجر ۸، کربلای ۴، ۵ و منطقه هویزه، دهلاویه، فکه و دیگر عملیات های غرور آفرین آشنا شوند، والفجری که مهندسین و طراحان جنگ همچنان در حیرت به سر می برند که چگونه غیور مردان اسلام از اروند خروشان که حدودا به عرض یک کیلومتر پلی را زدند که هم اکنون این پل در دانشگاه های جهان تدریس می شود.

وی افزود: جریان عظیم فرهنگی که در راهیان نور به راه انداخته شده است یکی از پرمخاطب ترین و با تاثیر گذارترین حرکت فرهنگی کشور می باشد و همچنین یکی از کارآمدترین و موثرترین سلاح خنثی سازی برای تبلیغات ضد فرهنگی دشمن است، و چه زیبا گفته، اگر زینب سلام الله علیها نبود کربلا در کربلا می ماند؛ بنابراین حفظ دستاورد های شهدا برای جوانان امروزی یک امر ضروری و حیاتی کشور است و راهیان نور این امکان را فراهم کرده تا این دستاوردها به باد فراموشی سپرده نشود، و جوانان و بالاخص دانش آموزان با افکار شهدا آشنا شوند و بدانند که شهدای اسلام با چه سختی و دشواری های زیادی توانستند از مرزهای کشور حفاظت کنند.

روحانی کاروان راهیان نور تصریح کرد: راهیان نور ایجاد انگیزه و روحیه ی شهادت طلبی در دانش آموزان را زنده می کند، اما این هدف دشمنان را مایوس کرده و باعث شده تا آنها نتوانند روحیه ی شهادت طلبی را در جوانان این مرز و بوم کم رنگ کنند.

سعیدی جدا گفت: دشمن به خوبی می داند تا زمانی که روحیه ی شهادت طلبی در جوانان اسلام زنده هست آنها نمی توانند چشم طمع به سرزمین اسلامی بدوزند؛ راهیان نور بصیرت جوانان این مرز و بوم را نسبت به دشمنان بازتر می کند، و دشمن از بصیرت افزایی این جوانان به شدت خشمگین است و تلاش خود را انجام می دهد تا این حرکت عظیم را کم رنگ جلوه دهد.

در پایان این گفت و گو این روحانی خاطره حضور خود در مناطق عملیاتی اروند بیان کرد:

یازدهم اسفند ماه ۱۳۹۷ در اروند رود اتفاق جالبی افتاد. آن طرف اروند شهر فاو عراق قرار دارد و به راحتی از این طرف رودخانه دیده می شود.

اما اتفاق جالب این بود که یک گروه هشتاد نفری از جوانان عراقی به سر زنان و لبیک گویان به طرف یادمان شهدای اسلامی ایران حرکت می کردند.

آن طرف الوند که شهر فاو عراق است اما این جوانان از مرز وارد خاک ایران شده و یادمان شهدا را پاس می داشتند.

حال سوال این است که چرا جوانان عراقی از داخل خاک‌ ایران و برای شهدای ایران گریه می کردند؟ معنای دفاع مقدس یعنی این.

ارسال نظرات
آخرین اخبار