درآمد کارکنان آمریکا برای اولین بار در بیش از ۳ سال اخیر افت کرد و نرخ مصرف هم در ماه دسامبر با بیشترین افت خود از سال ۲۰۰۹ تا کنون روبرو شد.
کد خبر: ۹۱۱۷۰۶۸
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، در ماه ژانویه درآمد کارکنان آمریکا برای اولین بار در بیش از ۳ سال اخیر افت کرد و نرخ مصرف هم در ماه دسامبر با بیشترین افت خود از سال ۲۰۰۹ تا کنون روبرو شد، تا اقتصاد در ۳ ماهه اول سال ۲۰۱۹ میلادی در وضعیت ضعیفی قرار بگیرد.

چشم‌انداز اقتصادی آمریکا، با انتشار داده‌های دیگری که نشان می‌داد فعالیت کارخانجات این کشور در ماه فوریه به پایین‌ترین میزان بیش از ۲ سال اخیر خود رسیده است، تیره‌تر شد. تولیدکنندگان آمریکا گزارش داده بودند نرخ سفارشات جدید و نرخ استخدام آنها در حال کندتر شدن است.

این داده‌ها نشانه دیگری از کند شدن اقتصاد، به دنبال داده‌های ضعیف اقتصادی انتهای سال ۲۰۱۸ بود و دلیل محکم‌تری به فدرال‌رزرو داد تا امسال به سیاست صبورانه خود و بالا نبردن نرخ بهره، ادامه دهد.

وزارت تجارت اعلام کرد در ماه ژانویه درآمد کارکنان آمریکا ۰.۱ درصد افت کرده است، که این اولین افت درآمد از نوامبر ۲۰۱۵ تا کنون است. این درحالی است که درآمد کارکنان آمریکا در ماه دسامبر ۱ درصد جهش کرده بود.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی می‌کردند میزان دستمزد در ماه ژانویه ۰.۳ درصد رشد کند.

در این گزارش همچنین آمده بود که میزان پولی که مصرف‌کنندگان در ماه دسامبر خرج کرده‌اند (این پول بیش از ۲ سوم فعالیت‌های اقتصادی آمریکا را در بر می‌گیرد)، ۰.۵ درصد افت کرده است. این بزرگترین افت هزینه‌کردهای مصرف کننده آمریکایی از سپتامبر ۲۰۰۹ تا کنون است.

ارسال نظرات