مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: 1677 پایگاه جمع آوری کمک های مردمی استان مرکزی برای جشن احسان و نیکوکاری پیش بینی شده است و امسال شعار جشن نیکوکاری"عیدی برای همه" می باشد.
کد خبر: ۹۱۱۷۰۹۶
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ قنبر موسی نژاد در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه پیرامون برنامه های هفته احسان و نیکوکاری گفت: امسال ۲۹ مین جشن احسان و نیکوکاری را برگزار می کنیم که از سال ۶۹ این جشن نیکوکاری به عنوان یک فرهنگ ملی در پایان سال در سراسرکشور انجام می شود.

وی افزود: احسان و نیکوکاری به عنوان یک همایش ملی در سطح کشوربا هدف اینکه بتوانیم چهره نداری و نیازمندی را کمرنگ کنیم و در نهایت از بین ببریم انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی اظهار داشت: از اهداف جشن نیکوکاری کمک به افراد آسیب پذیر است ودر این مسیر خدمت، یک نودوستی مردم به نیازمندان را شاهد هستیم که توجه به مسائل اجتماعی نیازمندان یک همبستگی ملی اجتماعی ایجاد می شود.

وی افزود: روز جشن احسان و نیکوکاری روز پروانگی و پروانه شدن است،احسان و نیکوکاری صرف از کمک ها کارکرد دیگری هم دارد و یکی از این کارکردهای مهم بحث تقویت معنویت است.

موسی‌نژاد ادامه داد:جشن نیکوکاری روز به روز در کشور تقویت می شود و فرهنگ انفاق و توسعه فرهنگ انفاق یک همبستگی و اتحاد اجتماعی در کشور ایجاد می کند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی  تأکید کرد:احسان و نیکوکاری ویژه افرادی است که مورد هدایت خدا قرار گرفته اند و اینها در حقیقت با خدا معامله می کنند و در راستای کمال انسانی کارهای خدمت رسانی را انجام می دهند.

وی در همین خصوص تصریح کرد: اگر انسان سرمایه خود را صرف امور دنیوی کند در خسران است ولی اگر مقداری به فکر سرمایه های معنوی باشد یک ذخیره الهی برای خود جمع کرده و احسان در حق دیگران به معنی گذشت از منفعت های مادی است.

موسی نژاد افزود: سال ۹۷ در شرایطی شاهد احسان و نیکوکاری هستیم که متأسفانه مشکلات مردم بیشتر است و این امر مسئولیت ما را دو چندان می کند که نیاز است در جهت رفع نیازمندی های مردم تلاش بیشتر کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی عنوان کرد: همه باید برای کاهش فقر تلاش کنیم و در زمانی که حضرت امام(ره) دستور تشکیل کمیته امداد را دادند با هدف کمک و توجه بیشتر به فقرا شکل گرفت.

وی افزود: متأسفانه سرعت فقر و تورم به مراتب بیشار از تلاش های ما است و امروز دلیل این مشکلات برخی به تحریم های ظالمانه و بخشی به سوء مدیریت ها است که برخی از مدیران نتوانستند نقش موثری داشته باشند.

موسی نژاد خاطر نشان کرد: شعار جشن احسان و نیکوکاری امسال "عیدی برای همه" است و این موضوع تنها با مشارکت اجتماعی تمام گروه ها تحقق می یابد.

وی افزود: در استان مرکزی ۴۳۷۰۰ خانواده کمک معیشت می گیرند،کمیته امداد امام خمینی(ره) ۴۴ پایگاه ثابت و ۶۰ پایگاه سیار در محله های شهری و روستایی دارد که با تعامل آموزش و پرورش استان سعی داریم از ظرفیت دانش آموزان به عنوان سفیران خییر استفاده کنیم و در ۱۲۷۰ مدرسه استان مرکزی برنامه جشن نیکوکاری انجام می شود و ۳۷ پایگاه بسیج هم در این امر مشارکت دارند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی توضیح داد: تعداد مراکز نیکوکاری در استان ۴۰ مرکز است و ۶۶ پایگاه هم پیش بینی شده است و ۲۰۰ مسجد در بخش های مختلف همراهی می کنند که جشن نیکوکاری امسال از 15 اسفند سه مرحله در مدارس، 16 اسفند ماه در پایگاه های کمیته امداد امام(ره) و 17 اسفند ماه در میعادگاه های نماز جمعه برگزار می شود.

وی در خصوص روش های نوین جمع آوری کمک های مردمی گفت:خیرین با استفاده از نرم افزار سنا که مربوط به سامانه نیکوکاری امداد است با ارسال عدد ۳ به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳، شماره حساب ۰۱۱۱۴۷۰۰۷۰۰۰۵ بانک ملی شعبه شهیدمدنی،شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۰۰۸۸،تلفن گویای ملی نیکوکاری با شماره ۰۹۶۸۸۷،سامانه آسان پرداخت با شماره گیری *۸۸۷۷*۰۸۶#و آدرس سایت کمیته امداد مردم عزیز می توانند به یکی از این روش ها به نیازمندان کمک کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی  افزود: امسال در سطح کشور میانگین رشد درآمدزایی مردمی کمیته امداد 35 درصد بود اما در استان مرکزی 46 درصد رشد داشته که 11 درصد بیش از میانگین کشوری بوده که این نشان‌دهنده عنایت مردم است.

وی با اشاره به اهمیت طرح محسنین گفت: کمیته امداد استان سال 97 روی فرزندان محسنین تمرکز کرده که در این بحث بیش از 50 درصد رشد داشته‌ایم، درآمد کمیته امداد در 11 ماهه سال 96، بالغ بر هشت میلیارد و 800 میلیون تومان بوده این رقم در 11 ماهه سال 97 به 13 میلیارد و 400 میلیون تومان رسیده است.

موسی نژاد بیان داشت: در استان مرکزی دو هزار و 50 نفر بچه یتیم و چهارهزار و 445 نفر فرزند محسنین تحت پوشش داشته، میانگین دریافتی هر یتیم در ماه در حدود 370 هزار تومان و میانگین دریافتی محسنین 112 هزار تومان بوده است.

وی افزود: در حوزه اکرام ایتام جزء پنج استان اول کشور هستیم که این مورد از نقاط قوت استان مرکزی است، در 11 ماهه امسال  بیش از 93 میلیارد و 800 میلیون تومان فقط در قالب کمک معیشت به نیازمندان در استان مرکزی کمک کرده‌ایم، مراجعان به کمیته امداد در سال 97 بیش از 50 درصد افزایش داشته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی  در پایان با اشاره به افتتاح منازل مسکونی ساخته شده که فردا توسط رئیس میته امداد کشور در کرمانشاه افتتاح می شود گفـت: از پنج هزار واحد ساخته شده برای زلزله زدگان کرمانشاه، 110 واحد سهم استان مرکزی بوده، علاوه بر عملیاتی شدن سهم استان از ساخت واحدهای مسکونی در کرمانشاه بیش از 125  تخته فرش و دو هزار و 500 مترمربع موکت نیز توسط خیرین استان مرکزی برای زلزله زدگان فراهم شده است.

ارسال نظرات