خبرهای داغ:
مدیرکل صدا و سیما خراسان شمالی:

جامعه بدون سواد رسانه ای، مثل حرکت در مسیر تاریک است

مدیرکل صدا و سیما خراسان شمالی گفت: جامعه ای که سواد رسانه ای نداشته باشد حرکت در مسیر تاریک است. مثل انسانی که دو چشم ندارد و مسیر را نمی بیند و احتمال هر گونه اتفاق برایش وجود دارد و در دل تاریکی راه برود و هر کس او را به طرفی هل بدهد چون نمی داند کجاست لذا در عرصه ملی و استانی باید انسجام در جهت ارتقاء آگاهی بخشی مردم در حوزه سواد رسانه ای باشد.
کد خبر: ۹۱۱۷۱۰۰
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
جامعه بدون سواد رسانه ای، مثل حرکت در مسیر تاریک است 
 
مدیر کل صدا و سیما خراسان شمالی در گفتگو با سرویس خبری بسیج علمی  اظهار کرد: در شرایط زندگی میکنیم که حجم فراوان رسانه های دشمن در قالب امپراطوری های رسانه ای  که وجود دارند صدا و سیما به واقع یک تنه صرفا  دفاع می کند و باید با تولید محتوا و عرضه آن به نقاط مختلف دنیا، بتوانیم پیام انقلاب را منتشر کنیم.
 
 
قربانی جم افزود: کسانی که پشت این رسانه های رنگارنگ با رنگ لعاب مختلف هستند اطلاعات ریزی از وضعیت جامعه، خانواده و نقاط آسیب پذیر جامعه ما دارند‌. ذائقه سازی می کند یعنی آن ها چیزی که خودشان میخواد القا میکنند. که در این راه  یک بخش در حوزه های خبر، برنامه های گفتگو محور خودشان و یک بخشی هم از ابزار جذاب موسیقی استفاده می کنند.
 
وی با بیان این که  هدف اصلی دشمن خانواده و به ویژه جوانان است اظهار کرد: نتانیاهو در مصاحبه ای گفته است که اگر بخوایید به کشور ایران لطمه ای وارد کنید باید از حساسیت های آن استفاده کنیم. زمانی خانواده ها، جوانان می توانند از توطئه دشمن مصون بمانند که ما بتوانیم سواد رسانه ای جامعه خود را ارتقاء ببخشیم. سواد رسانه ای وقتی جواب خواهد داد که ما قدرت و مهارت این تشخیص را داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مهمانان ناخواند ای هستند که چه بخواهیم چه نخواهیم این ها وارد حریم ما شدن و رشد شکوفایی تکنولوژی اجتناب ناپذیر است.
وی تصریح کرد: در فضای مجازی اگر خبری منتشر شود اینجا حتما کسی که این خبر را میشنود اگر سواد رسانه ای داشته باشد به جای اینکه خبر را به بقیه بگوید و شایعه پراکندی کند ابتدا می پرسد منبع این خبر کجاست؟ چه کسی آن را فرستاده و چه هدفی داشته  است؟
 
 
وی گفت: جامعه ای که سواد رسانه ای نداشته باشد. حرکت در مسیر تاریک است. مثل انسانی که دو چشم ندارد و مسیر را نمی بیند و احتمال هر گونه اتفاق برایش وجود دارد و در دل تاریکی راه برود و هر کس او را به طرفی هل می دهد. چون نمی داند کجاست لذا در عرصه ملی و استانی باید انسجام در جهت ارتقاء آگاهی بخشی مردم در حوزه سواد رسانه ای باشد.
 
 
 
وی افزود: ما زمانی می توانیم به مخاطبان اثر بگزاریم که خودمان دانش کافی داشته باشیم. مجموع مدیران ناگزیرند در سازمان بهترین ها را در روایط عمومی و حوزه ارتباطات خودشان منصوب بکند و بسیاری از کارهای که یک سازمان می تواند از طریق روابط عمومی تبعیین بکند شاید جایی دیگر نتواند
 
مدیر کل صدا و سیما خراسان شمالی ادامه داد: سازمان های موفق تر هستند که حوزه های ارتباطی قوی با مجموع های مردم دارند سازمان های که ارتباط شان با سازمان های دیگر و مردم قطع کرداند این ها به این معنی است که قدرت برقراری ارتباط ندارند نگاه مانسبت به سواد رسانه ای باید علمی، به روز،کارشناسی و حرفه ای باشد.
 
 
ارسال نظرات