خبرهای داغ:
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه حضرت جواد الائمه خراسان شمالی در گفت وگو با «بسیج»
مسئول خفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه حضرت جواد الائمه خراسان شمالی گفت: حفظ آثار و نشر ارزش ها بنیادی برای ماندگاری و ترویج ارزش های دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۱۱۷۱۰۲
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
بنیادی برای ماندگاری و ترویج ارزش های دفاع مقدسمسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه حضرت جواد الائمه خراسان شمالی، در گفتگو با سرویس خبری بسیج علمی اظهار کرد: مرکز سپاه پاسداران و بسیج، از زمان تأسیس تا کنون، در خصوص شهداء و سرگذشت پژوهی شهداء، فعالیت های زیادی را انجام داده و هدف این مرکز، جامعه عمل پوشاندن به فرمایش مقام معظم رهبری است که می فرماید این جنگ یک گنجینه است که بایستی آن را به مردم شناساند و برای در اختیار نهادن این گنج به نسل جوان، سال ها مشقت لازم است که در این راستا شروع به کار نموده و در این راستا سرگذشت شهدا و رزمندگان را به تصویر بکشاند  لذا برای کلیه ای شهدای استان تشکیل پرونده و اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار دارد که می شود نهایت استفاده را در زمینه ترویج فرهنگ ایثار شهادت نمود.
 
پورزاهد افزود: در بحث تألیف نیز، این مرکز عملکرد خیلی خوبی داشته و تاکنون 110 جلد کتاب، به جز تحقیقاتی که با مراکز دانشگاهی داشته ایم، در خصوص اردوهای راهیان نور، نقش استان در دفاع مقدس، با عناوین زندگینامه شهدا، رزمندگان و مواردی از این قبیل، تالیف داشته ایم که در استان بیشترین تالیف در خصوص دفاع مقدس مختص سپاه جوادالائمه بوده و کماکان این روند ادامه دارد، چراکه سالانه چندین رونمایی از کتاب داشته ایم که اخیرا سه عنوان کتاب در خصوص شهدا در نمایشگاه رونمایی کرده ایم.
 
 
وی ادامه داد: در خصوص جمع آوری اسناد و اطلاعات نیز بالاترین اسناد شامل عکس، مصاحبه با رزمندگان، جانبازان، خانواده شهدا، متعلق به این مرکز است.
 
وی در خصوص شهدای مدافع نیز گفت: در این زمینه، راجع به مستندهایی که ساخته شد، حوزه سپاه پاسداران، نهایت همکاری را داشت است.
 
مسئول سپاه مرکز حفظ آثار، خاطرنشان کرد: در بحث راهیان نور بیشترین و کامل ترین آمار راویانی که به عنوان راوی اعزام می شوند، متعلق به این مرکز بوده  و تمام مسائل مربوط به راویان از طرف خود ما در این مرکز انجام  و همچنین آموزش راویان را در دستور کار خود قرار داده که هرساله راویان را جهت آموزش های تکمیلی و دوره های تخصصی به تهران  اعزام می کنیم که امسال نیز در همین راستا 10 نفر راوی کشوری اعزام کرده ایم و در استان نیز 120 نفر آموزش راوی داریم که در کنار راویان مجرب از راویان جوان و کم تجربه نیز استفاده می کنیم که در آینده، در این زمینه با مشکل مواجه نشویم  و راویان زبده و کارآزموده ای را تعلیم و تربیت دهیم تا بتوانیم در آینده استفاده کنیم.
 
وی ادامه داد:  امروزه در بحث راهیان نور آمار خوب و عملکردخیلی مثبتی داشته ایم که هر ساله با کاروان های اعزامی به مناطق جنگی، هر اتوبوس یک راوی جهت روایتگری همراه کاروان به مناطق جنگی اعزام می کنیم تا روایت ایثارگری و شهادت طلبی رزمندگان به نسل جوان انتقال که تاثیرات خوبی در نسل جوان طبق مشاهدات و فرم های نظر سنجی داشته است.
 
پورزاهد گفت: یکی از مهم ترین کارهای انجام شده توسط  این مرکز حفظ اثار سپاه جوادالائمه استان، برگزاری کنکره ۳ هزار شهید بود است.  که در واقع و بدون تردید بزرگترین رویداد فرهنگی استان محسبوب می شود.
پورزاهد گفت: کلیه ارگان ها و نهادهای که به نحوی در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهدات کار میکند آمادگی داریم که اسناد و مدارک شهدا خاطرات و... همکاری نماییم.
ارسال نظرات