عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه مشکل اصلی در نظام توزیع، قیمت‌گذاری و رساندن کالا به صورت منطقی به دست مردم است، گفت: نظام تدبیر مدیریت مشکل دارد.
کد خبر: ۹۱۱۷۱۲۹
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، یحیی آل اسحاق درباره مشکلات تنظیم بازار اظهار کرد: تامین، توزیع، لجستیک و قیمت کالای اساسی یک زنجیره است که به مشکل خورده است و برای اینکه بتوانیم معیشت مردم را تامین کنیم چند کار ضرورت دارد.

وی افزود: موضوع اول تامین ارز است که دولت و مجلس ۱۴ میلیارد دلار برای ۲۴ قلم کالای اساسی تامین کردند که البته برای تامین کامل کالای اساسی و ایجاد تعادل در بازار ۱۲ میلیارد دلار نیز کفایت می‌کند.

عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: بخشی از این کالا در داخل و بخش نیز از طریق واردات تامین می‌شود که جزو کالا‌های تحریمی نیز نیستند و امکان تهیه وجود دارد و علی القاعده در تامین ارز و کالا مشکلی نداریم.

آل اسحاق افزود: مشکل اصلی در نظام توزیع، قیمت‌گذاری و رساندن کالا به صورت منطقی به دست مردم است.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه نظام تدبیرمدیریت مشکل دارد و اگر این موضوع درست شود مشکل نیز برطرف می‌شود، افزود: تعدادی از مدیران مجموع فرایند تامین، توزیع و نظارت و شبکه‌های قیمت‌گذاری را تدوین و برای دولت و مجلس ارسال کردند و اگر اینکار درست اجرا شود مشکلات برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط غیرعادی قرار داریم و در این شرایط نمی‌توانیم با روش‌های نرمال عمل کنیم باید روش‌های دیگری را مدنظر قرار داد.

آل اسحاق تصریح کرد: افراد اجرا کننده باید بدون توجه به نگاه سیاسی کار‌ها را انجام دهند باید همه کمک کنند تا از این برهه عبور کنیم و نباید با متر سیاسی عمل کنیم.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات ما این است که اقتصاد کشور در شرایط بحران هم سیاست زده است، اظهار کرد:استراتژی مدیران ما برای اقتصاد به برجام گره خورده بود که به نتیجه نرسید اکنون یا باید تیم، استراتژی خود را تغییر دهد یا تیمی بیاید که با این تناسب آماده باشند.

ارسال نظرات