یک رسانه رژیم صهیونیستی به موفقیت جوانان فلسطینی در طراحی ابزاری پیشرفته برای پرتاب بالن‌ها و بادبادک‌ها به‌سمت نظامیان صهیونیست و شکست اشغالگران در مقابله با آن خبر داده است.
کد خبر: ۹۱۱۷۱۳۴
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، پایگاه عبری واللا نوشت جنبش حماس سازوکاری را برای پرتاب بالن توسعه داده است که می‌تواند بمب حمل کند و در مدت کوتاهی به‌سمت نظامیان اسرائیلی در نزدیکی دیوار (حائل) یا هر شهرکی (صهیونیست‌نشین) پرتاب شود.

این رسانه افزود فلسطینی‌ها بارها توانسته‌اند بیش از 100 بسته انفجاری آن هم در یک روز به‌سمت نیروهای اسرائیلی در نزدیکی دیوار (حائل) پرتاب کنند و انفجار این بسته‌های انفجاری در بیشتر موارد، دیوارهای منازل شهرک‌نشینان را به‌لرزه درآورده است، شهرک‌نشینانی که در نزدیکی دیوار زندگی می‌کنند. این رسانه صهیونیستی اعتراف کرده است ارتش تا کنون هیچ ابتکاری برای مقابله با بالون‌های حامل مواد انفجاری ارائه نکرده است.

دستورات سیاستمداران به ارتش رژیم صهیونیستی درباره غزه

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه تحت محاصره همچنان به راهپیمایی‌های بازگشت و اقدامات شبانه برای آشفته کردن اشغالگران در حالی ادامه می‌دهند که حالتی از خشم و ناراحتی بر شهرک‌نشینان صهیونیست اطراف غزه حاکم شده است،‌ شهرک‌نشینان نارضایتی خود را از ادامه انفجارها در نزدیکی شهرک‌ها و ادامه پرتاب بالن‌های آتش‌زا به‌سمت شهرک‌ها ابراز می‌‌کنند.

بیشتر بخوانید

عمیر یخبوط تحلیلگر نظامی پایگاه عبری واللا در این باره گفته است تظاهرات شبانه در مرزهای نوار غزه به یک پدیده هرروزه تبدیل شده و آهنگ آن تشدید شده است.

وی افزود بنا به دستورات سطوح سیاسی اسرائیل، ارتش برای مهار تظاهرات و پاسخ محدود برای جلوگیری از تشدید اوضاع در مرزهای نوار غزه (و مناطق اشغالی) اقدام می‌کند.

دستورات جدید سران سیاسی رژیم صهیونیستی به ارتش این رژیم در پی نگرانی از تشدید اوضاع  امنیتی در نوار غزه صادر شده به‌ویژه با توجه به اینکه انتخابات سرنوشت‌ساز برای برخی احزاب رژیم صهیونیستی در راه است.

مردم تحت محاصره نوار غزه همچنان به ابتکار خود در پرتاب بالن‌های آتش‌زا ادامه می‌دهند و در فعالیت‌های شبانه برای نشان دادن مخالفت خود با محاصره تحمیلی نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی شرکت می‌کنند، محاصره‌ای که سبب شده است اوضاع انسانی به سطح خطرناکی برسد.

روزنامه یسرائیل هیوم امروز یکشنبه از خطر بزرگی در شهرک صهیونیست‌نشینی خبر داد که آوی کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم در آن زندگی می‌کند.

این رسانه عبری افزود خطوط فشار قوی برق در این شهرک، خطری برای ابتلا به بیماری‌های سرطانی تشکیل می‌دهد، این خطوط از بالای منازل عبور کرده است.

اشغالگران به فلسطینی‌ها در قدس اجازه ساخت‌وساز نمی‌دهند

مانع‌تراشی صهیونیست‌ها در برابر ساخت‌وساز در مناطق فلسطینی قدس در چارچوب سیاست اشغالگران برای یهودی کردن کامل این شهر مقدس همچنان ادامه دارد.

روزنامه عبری هاآرتص امروز یکشنبه اعلام کرد شهرداری (وابسته به صهیونیست‌ها) در قدس با دادن مجوز ساخت به فلسطینی‌ها در این شهر مخالفت کرده است. این روزنامه نوشت کمیته برنامه‌ریزی و ساخت‌وساز در شهرداری قدس اخیراً با تأیید 20 درخواست ارائه‌شده از سوی فلسطینی‌ها مخالفت کرده است. بهانه این نهاد وابسته به اشغالگران قدس این است که اقدامات صورت‌گرفته از سوی فلسطینی‌ها برای آنها دیگر پذیرفتنی نیست.

این روزنامه آورده است نمایندگان احزاب راستگرای اسرائیل در این کمیته به نقشه‌های ساخت‌وساز برای ساکنان عرب (فلسطینی) قدس رأی منفی داده‌اند.

هاآرتص افزود سیاست‌های کمیته برنامه‌ریزی و ساخت‌وساز در شهرداری قدس این است که تمام ساخت‌وساز ساکنان عرب (فلسطینی) شهر در درازمدت متوقف شود.

این رسانه افزود بیش از 33 هزار شهروند عرب (فلسطینی) در قدس با بحران مسکن دست و پنجه نرم می‌کنند، چرا که شهرداری قدس (وابسته به اشغالگران)، آنها را نادیده گرفته و به آنها اجازه ساخت‌وساز نمی‌دهد با این ادعا که تمام اراضی در قدس متعلق به دولت (رژیم صهیونیستی) است.

طراحی نفربر جدید در ارتش رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی از طراحی و توسعه نفربر زرهی خبر داده است که آن را وارد چرخه فعالیت نظامی در سال جاری میلادی به‌ویژه در مناطق بحرانی می‌کند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت امروز نوشت خودروی نظامی جدید ساخت آمریکاست که برای انتقال امن نظامیان از داخل و خارج استحکام‌سازی شده است. این نفربر به‌وزن حدود 10 تن مجهز به اینترنت، دوربین و سیستم روشنایی از داخل و خارج است و ظرفیت حمل 14 نظامی را دارد.

ارسال نظرات