مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره):

مسئولین نگرش خود را از اشرافی‌گری به انقلابی‌گری تغییر دهند/ طرح ۲۰۲۰ برای اولین بار در استان اجرا می‌شود

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) از اجرایی شدن طرح ۲۰۲۰ از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین سال ۹۸ با موضوعیت ایجاد ایستگاه‌های خیر و احسان جاده‌ای در مبادی ورودی استان برای اولین خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۷۱۷۳
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حبیب الله آسوده امروز در نشست خبری در محل اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اظهار داشت: مسئولین نگرش خود را از اشرافی‌گری به انقلابی‌گری باید تغییر دهند و از طرفی به مستضعفین به عنوان فرصت نگاه کنند و نکته دوم نگرش همدلانه نخبگان و اغنیا نسبت به فقرا است و نگاه به‌فقرا نگاه به‌ضعف و ناتوانی نباشد، بلکه نگاه به‌توانمندسازی و استعداد‌هایی باشد که به‌آنان فرصت داده شود که در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری نیز به این دو نکته اشاره شده است.

وی بیان داشت: در ابتدای انقلاب، کمیته امداد با هدف صدقه گرفتن شکل نگرفت بلکه به منظور توسعه فقرایی که به‌دلیل سوءمدیریت و ناهنجاری‌های اقتصادی در شرایط نامناسب هستند ایجاد شد.

آسوده با بیان اینکه ایجاد درآمد در روستا‌ها مهم‌ترین رکن در کاهش حاشیه نشینی است، گفت: کمیته امداد بیش از ۱۰ درصد اشتغال در خراسان رضوی را ایجاد کرده و امروز برترین الگو‌های کسب و کار کوچک با سرمایه‌های اندک و پایدار را به‌جامعه ارائه می‌دهد و از محل طرح‌های اشتغالزایی ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۷۰۰ مسکن شهری و روستایی را تحویل و یا در حال تحویل دادن آن هستیم که در این خصوص بیش از ۸۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشتیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) به ایجاد ۱۲۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی و توانمندسازی اشاره کرد و افزود: این مراکز ابتدا در روستا کلید خورد و در حقیقت ایجاد چنین مراکزی تجلی مردمی بودن کمک هاست و قرار است این تعداد را تا ابتدای سال ۹۸ به ۲۰۰ مورد افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به‌کاهش ارزش پول و افزایش تورم در ۱۱ ماهه گذشته مشارکت مردم نسبت به‌گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته که باید از مردم تشکر کرد، ادامه داد: هر اقدامی شده براساس نیت مردم بوده و هیچ‌گونه از وجوهات و کمک‌های مردم در خارج از استان هزینه نشده است.

آسوده با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ میلیارد تومان از صندوق در سال جاری کمک داشتیم، ابراز داشت: ما به دنبال رویکرد الکترونیکی کردن کمک‌های مردمی هستیم و دیگر توسعه صندوق‌های صدقات معابر را نخواهیم داشت.

وی ابراز داشت: بیش از ۴۳۰۰ پایگاه نیکوکاری در سطح استان خواهیم داشت که ۱۵۰۰ مورد آن در مشهد خواهد بود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان از اجرایی شدن طرح ۲۰۲۰ از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین سال ۹۸ با موضوعیت ایجاد ایستگاه‌های خیر و احسان جاده‌ای در مبادی ورودی استان برای اولین خبر داد و گفت: امسال قرار است ما برای مسافران صدقه دهیم و طرح قربانی برای رفع بلایای جاده‌ای خواهیم داشت و گوشت قربانی هم به خانواده‌های محروم و نیازمند داده می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار