خبرهای داغ:
نشست تخصصی تربیت فرزندان با حضور مادران و در قالب طرح شهید بهنام محمدی در سرخه برگزار شد
کد خبر: ۹۱۱۷۲۳۱
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
نشست تخصصی نقش مادران در تربیت فرزندان در قالب طرح شهید بهنام محمدی به همت اداره آموزش و پرورش شهرستان سرخه، حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی ولایت سرخه با حضور جنابی استاد حوزه و دانشگاه و استاد مرکز مشاوره خانواده آستان قدس رضوی و همچنین از اساتید طرح شهید بهنام محمدی، آزمون فرمانده حوزه کوثر شهرستان سرخه، بقائیان فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی ولایت، آشور رئیس آموزش و پرورش شهرستان سرخه، جمعی دیگر از مسولین و اولیای دانش آموزان آموزشگاه‌های سمیه، ۱۵ خرداد و رضایی نژاد درمدرسه شهید رضایی نژاد شهرستان سرخه برگزار شد.
جنابی، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) آیینه تمام نمای خداوند است و ما باید ایشان را به عنوان الگوی خویش قرار دهیم گفت: اهل بیت فقط برای شادی کردن در زمان ولادت و اشک ریختن در زمان شهادت نیستند بلکه اهل بیت الگو هستند و من به عنوان یک انسان طبق آن‌ها عمل میکنم؛ آن‌ها الگوی عملی برای ما هستند و درد امروز درناشناس بودن اهل بیت است؛ آن‌ها برای ما با ارزش هستند و باید از آن‌ها به عنوان الگو در زندگی خویش بهره بجوییم.
وی با بیان اینکه ما در رفتار‌های دینی فقط شنیده ایم، ولی از گوهر‌های زیر دریایی آن‌ها برداشت نکرده ایم و از ایشان به عنوان الگوی زندگی استفاده نبرده ایم افزود: اگر امروز از تربیت بعضی ازفرزندان خود راضی هستیم و از بعضی نه؛ به آن علت است که الگوی درستی برای آن‌ها معرفی نکرده ایم. ما به عنوان والدین باید به دستورات دینی عمل کنیم و دین را تبدیل به اخلاق عملی نماییم. اخلاق دینی به آن معنا که مردی عفیف باشد نه به خاطر اینکه همسرش دوست دارد بلکه به آن علت که خدا دوست دارد.
استاد مرکز مشاوره خانواده آستان قدس رضوی تصریح کرد: زن به عنوان یک موجود حساس و لوس نیست؛ اولویت یک جنس زن ابتدا دختر خوب بودن است و حس مادرانه در وجودش نهفته است، حضرت زهرا (س) ابتدا دختر خوب برای پیامبر (ص) بودند و نسبت به ایشان همدلی مادرانه داشتند و به همین دلیل پیامبر (ص) ایشان را ام ابی‌ها خطاب می‌نمودند. همچنین هنگامی که حضرت می‌خواستند همسر خویش را انتخاب نمایند ملاک‌های عقلایی داشتند و در تربیت فرزندان خویش بسیار موفق بودند و با آن‌ها بازی می‌کردند و در حین بازی به آن‌ها الگو معرفی می‌کردند. ما نیز باید به فرزندان خود الگو معرفی کنیم؛ آن هم الگو‌های نزدیک؛ چون اگر الگو مشخص باشد فرزند راه زندگی را می‌یابد.
استاد طرح شهید بهنام محمدی بیان داشت: تربیت را باید از خودمان شروع کنیم، زیرا یکسری چیز‌ها در خودمان خراب و اشتباه است و باید آن‌ها را اصلاح نماییم. در جریان زندگی باهم صمیمی باشیم و دین را در کنار صمیمیت در زندگی خود گسترش دهیم. ما باید به عنوان والدین ارتباطات خوب و متعادلی با همسرمان داشته باشیم و در رابطه گفتاری، فکری و نگاه تعادل را رعایت نماییم و تفاوت‌های همدیگر را بپذیریم و بدی‌ها را با خوبی‌ها کمرنگ نماییم. تا فرزندان نیز اصول درست زندگی را بیاموزند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها