سید ساجد یعقوبی
مسئول عملیات پلیس راه استان اردبیل گفت: آمار تلفات انسانی حوادث رانندگی در جاده‌های استان اردبیل امسال ۵۴ درصد در مقایسه با زمان مشابه سال قبل افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۱۱۷۲۴۹
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ عوض شفیعی روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک خلخال افزود: در حالی که در ۱۱ ماه سال گذشته تلفات انسانی حوادث رانندگی در جاده‌های این استان ۱۱۶ نفر بود این تعداد با ۶۲ نفر افزایش امسال به ۱۷۹ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش حوادث رانندگی در سال‌های گذشته ودست یابی نسبی به این هدف در سه سال گذشته، افزایش آمار تلفات انسانی در سال جاری دور از انتظار بوده است.

مسئول عملیات پلیس راه استان اردبیل اضافه کرد: با این وجود استان اردبیل در بحث آمار حوادث جاده‌ای همچنان رتبه ۳۱ را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

شفیعی از تشکیل شورای راهبردی تصادفات رانندگی در استان خبر داد و گفت: این شورا با هدف کاهش ۵۰ درصدی آمارحوادث رانندگی راه اندازی و وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی استان در آن مشخص شده است.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی در وقوع حوداث رانندگی منجر به فوت در استان نقش دارد، افزود: با وجود افزایش عوامل بازدارنده از جمله حضور ماموران پلیس راه، افزایش جریمه رانندگی، ارتقای سطح ایمنی راه‌ها، نصب علائم راهنمایی و رانندگی کافی در جاده‌ها باز شاهد افزایش آمار تلفات انسانی در جاده‌های استان هستیم و خطای انسانی می‌تواند به عنوان یکی از عوامل مهم در وقوع این حوادث مطرح باشد.

مسئول عملیات پلیس راه استان اردبیل اضافه کرد: درحالی که در سال‌های گذشته شمال استان اردبیل بیشترین تلفات انسانی جاده‌ای را به خود اختصاص می‌داد، اما آمار جدید نشان می‌دهد که حوادث رانندگی منجر به فوت در منطقه جنوب استان در حال افزایش است.

به گفته وی، امسال ۱۸ نفر در حواث رانندگی جاده‌ای جنوب استان جان باخته اند که بیشترین آمار تلفات جاده‌ای این منطقه در جاده ارتباطی خلخال به فیروز آباد اتفاق افتاده است.

سرهنگ شفیعی از نصب و راه اندازی دوربین‌های هوشمند کنترل ثبت سرعت لحظه‌ای در ۵۴ نقطه حادثه خیز استان اردبیل خبر داد وگفت: این کار جزیی از پروژه نصب ۲ هزار دوربین کننترل سرعت در راه‌های کشور است که در استان بزودی اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: نصب دوربین در سه نقطه از راه اصلی خلخال به فیروزآباد از جمله این نقاط است و انتظار می‌رود با راه اندازی این دوربین‌ها بخشی از مشکل مربوط به حرک با سرعت غیر مجاز رانندگان برطرف شود.

شفیعی مسافت طولانی محل وقوع حوادث رانندگی با بیمارستان‌های بویژه در جاده اردبیل به سرچم را از جمله علل افزایش مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی دانست وگفت: در تلاش هستیم با راه اندازی ۲ پایگاه فوریت‌های پزشکی وامداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر این مشکل را برطرف کنیم. /منبع: ایرنا
ارسال نظرات