دادستان مرکز استان اردبیل با اشاره به بررسي مشكلات یک واحد تولیدی به دلیل ورود بچه ماهی فرانسوی با ارز ۴۲۰۰ تومانی از تشکیل پرونده قضایی در این زمینه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۷۲۵۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶

بازدید از سه واحد تولیدی و کارخانه مهم استان اردبیل با هدف رفع موانع تولید/ ایجاد مشکل برای یک واحد پرورش و تکثیر ماهی به دلیل ورود بچه ماهی فرانسوی با ارز ۴۲۰۰ تومانی/ مسئولان اجرایی به ظرفیت تولیدکنندگان داخلی توجه کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در راستای ابلاغ دادستانی کل کشور مبنی حضور دادستان‌ها در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، هفته گذشته طی جلسه‌ای با حضور مسئولان استانی مسائل تعدادی از واحد‌های تولیدی از جمله تقاضای استمهال یا سرمایه در گردش و اعتراض به نحوه محاسبات بانک‌ها، مطرح شد.

ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل درجمع خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: در این جلسه با هماهنگی استاندار و سایر مجموعه‌ها، به صورت دقیق مسائل این واحد‌های تولیدی بررسی و دستورات لازم برای حل مشکلات آن‌ها صادر شد.

وی با اشاره به بازدید از سه واحد تولیدی و کارخانه مهم استان از جمله کارخانجات نساجی و آتا ابزار افزود: در کارخانه آتا ابزار با حضور مسئولان مربوطه، جلسه مفصلی برگزار شد و در حوزه تامین سرمایه‌های در گردش برای مواد اولیه و گسترش این واحد تولیدی دستورات خوبی صادر و تصمیمات مناسبی اتخاذ گردید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با تاکید بر لزوم دقت و حمایت مسئولان اجرایی از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی به مصداقی از عدم توجه دستگاه‌های تصمیم گیر دولتی به توان داخلی اشاره کرد و با انتقاد از این بی توجهی گفت: طی این جلسه مشکلات یک واحد تولیدی که به پرورش و تکثیر بچه ماهی قزل آلا به تعداد سی میلیون قطعه و با دریافت اقدام کرده بود، بررسی گردید.

عتباتی ادامه داد: این واحد تولیدی با سرمایه شخصی و دریافت وامی با سود بالا و بنا بر درخواست و هماهنگی مسئولان شیلات راه اندازی می‌شود تا پس از تولید، این قطعه ماهی‌ها در سراسر کشور توزیع شود، ولی متاسفانه با مجوز سازمان دامپزشکی و شیلات یک عده افراد با ارز ۴۲۰۰ تومانی از کشور فرانسه بچه ماهی فرانسوی وارد و در کل کشور پخش کردند و تولید کننده داخلی را به خاک سیاه نشاندند.

وی با اشاره به ورود مدعی العموم به بی تدبیری مسئولان مربوطه و سوء استفاده‌هایی در این رابطه صورت گرفته است، اظهار کرد: این چه اقدامی است از یک طرف از تولید کننده داخلی برای سرمایه گذاری و تولید درخواست می‌شود و از سوی دیگر وقتی تلاش‌ها به نتیجه می‌رسد، مزارع پرورش ماهی قزل آلا با بچه ماهی فرانسوی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده است، پر می‎گردد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل خاطرنشان کرد: بنا بر تاکیدات ریاست کل دادگستری این استان، دادستانی به طور جد پیگیری این موضوع خواهد بود و با هرکسی در هر موقعیتی که باشند برخورد می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار