مدیر مسئول روزنامه جوان:

مطالبه اجتماعی در رسانه ها تبیین شود

عبدالله گنجی گفت: گفتمان‌سازی و مطالبه اجتماعی را زنده نگه داریم و در رسانه‌ها تبیین کنیم
کد خبر: ۹۱۱۷۲۹۰
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، عبدالله گنجی، در اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان سمنان با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری به ملت ایران در بیانیه موسوم به «گام دوم» بیان کرد: این پیام از لحاظ ساختاری متشکل از سه بخش است که بخش اول آن مربوط به چرایی ویژگی‌ها و تمایز‌های انقلاب اسلامی، بخش دوم مربوط به چگونه آمدن و بخش سوم آن که ناظر بر به کجا رفتن و چگونه رسیدن است.
گنجی با اشاره به فرمود: ه مقام معظم رهبری درباره اثرگذاری دو جریان اجتماعی و فکری برای پیشبرد اهداف انقلاب بیان کرد: رسانه به‌عنوان جریان اجتماعی نقش اثرگذاری در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب دارد.
مدیرمسؤول روزنامه جوان تبیین این «مانیفست» را به گفتمان عمومی جامعه جزو وظیفه‌های خطیر رسانه‌ها دانست و بیان کرد: رسانه‌ها نباید از این موضوع فرار کرده و جریان دیگری را راه‌اندازی کنند و باید زمینه‌ای برای ترسیم افق تمدنی آینده کشور فراهم شود.
گنجی بیان کرد: گفتمان‌سازی و مطالبه اجتماعی همواره باید زنده و ماندگار باشد و توسط رسانه تبیین شود.
وی با اشاره به تبیین چیستی انقلاب اسلامی در بیانیه مقام معظم رهبری بیان کرد: از بیانات زیبای رهبری که جزو خصایص انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، این بود که رهبری فرمودند: ما جوشش انقلابی را با نظم سیاسی و اجتماعی با هم پیش بردیم؛ در حالی که تجربه‌ای نداشتیم.
مدیر مسؤول روزنامه جوان با بیان اینکه جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی با ماهیت حقوقی و حقیقی توأمان با هم پیش رفته، ادامه داد: در همه انقلاب‌های دنیا، نظام سیاسی در دوران پساانقلاب دستخوش تغییراتی شده است.
گنجی با اشاره به حفظ ماهیت حقوقی جمهوری اسلامی پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: در عین حفظ این ماهیت، انقلاب اسلامی ما را به سمت جلو سوق داد؛ اما در جا‌هایی که جمهوری اسلامی محور بوده است، عقب‌تر از جایی هستیم که انقلاب اسلامی فرمان داده و باید علت آن مشخص شود و رسانه‌ها در این زمینه نقش خطیری دارند.
مدیر مسؤول روزنامه جوان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بحث اشتغال و اقتصاد که باید جزو اولویت‌های رسانه‌ها باشد، افزود: اگر در این بخش مطالبات مردم پاسخ داده نشود، حرکت در مسیر تمدن‌سازی دشوار می‌شود.
گنجی با اشاره به ضرورت توجه رسانه‌ها به مطالبه مردم در بخش‌های اقتصاد و معیشت بیان کرد: حل نشدن مشکل در این بخش و اولویت قرار ندادن این دو بحث موجب آسیب رسیدن به سرمایه اجتماعی نظام می‌شود.
وی با اشاره به تشریح بحث عدالت در بیانیه مقام معظم رهبری بیان کرد: در کشور ما نقطه مقابل عدالت، بی‌عدالتی تعریف نمی‌شود؛ بلکه اکنون فساد نقطه مقابل بی‌عدالتی نمودار شده است.
مدیر مسؤول روزنامه جوان با انتقاد از اینکه در ماجرای فساد افراط شده و قرار دادن آن در نقطه مقابل اعتماد خوشایند نیست، اضافه کرد: از دیدگاه رهبری، نقطه مقابل عدالت، فساد نبوده و بی‌عدالتی است.

مطالبه اجتماعی در رسانه ها تبیین شود

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار