خبرهای داغ:
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: ابتکار حضرت امام (ره) در قالب کمیته امداد یکی طرح بسیار مهم در برابر رفع مشکلات و تبعیضات اقتصادی بود و یکی از اعجاز‌های انقلاب اسلامی تأسیس این نهاد بود.
کد خبر: ۹۱۱۷۳۲۴
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری شامگاه گذشته در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به‌ضرورت احسان و نیکوکاری در جامعه اسلامی جهت ریشه‌کن نمودن فقر گفت: احسان و نیکوکاری یک صحنه بسیار زیبا و یکی از عوامل موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی در عرصه مبارزه با فقر است و این فرهنگ احسان، نیکوکاری، خیرخواهی و صدقه دادن یک عمل بسیار زیبا و معنوی در جامعه اسلامی ایران است.

وی افزود: ابتکار حضرت امام (ره) در قالب کمیته امداد یکی طرح بسیار مهم در برابر رفع مشکلات و تبعیضات اقتصادی بود و یکی از اعجاز‌های انقلاب اسلامی تأسیس این نهاد بود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: مؤسسات عام‌المنفعه و خیریه از تابلو‌های بسیار زیبایی است که اسلام توصیه کرده و در انقلاب اسلامی رعایت شده است و باید روزبه‌روز بیشتر شود تا هیچ فقیری در جامعه باقی نماند.

حجت‌الاسلام ماندگاری تأکید کرد: نگاه اسلام به معنای خیرخواهی و نیکوکاری یک نگاه عقلانی و معنوی است درحالی‌که در بلاد غرب یک بحث احساسی است و آنچه در مکتب اسلام است بر اساس یک تکلیف شرعی و انسانی است و در راستای معامله با خداوند است.

وی یادآور شد: در مکتب اسلامی احسان و نیکوکاری و صدقه دادن از باب شکر بر نعمات الهی و فضل اعطایی پروردگار است که باعث افزایش نعمات الهی خواهد شد و در حقیقت نشانه شاکر بودن بندگان است.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: اولین اثر صدقه دادن در حقیقت شکرگزاری و دومین اثر بسیار مهم آن به‌نوعی معامله با خداوند است و بر اساس روایات صدقه قبل از اینکه به دست انسان فقیر و مخلوق برسد، به دست خداوند خالق می‌رسد.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: معنای سوم صدقه و احسان و نیکوکاری، معاوضه با بهشت است و توشه‌ای برای قیامت که در آن هیچ یاوری نیست جز همین صدقات و نیکوکاری‌ها که می‌تواند نجات‌بخش انسان شود.

حجت‌الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: از آثار دیگر صدقه که می‌توان به معنای چهارم تعبیر کرد که خیلی مهم است، اینکه صدقه به‌نوعی پاک‌سازی و تطهیر انسان از معاصی و خطا است و اگر انسان در این دنیا پاک و مطهر نشود باید در قیامت به آتش جهنم پاک شود و چه‌بهتر که در همین دنیا با پرداخت صدقه تطهیر شود.

وی افزود: ترفیع درجات انسان به‌مراتب معنوی بالاتر از دیگر آثار صدقه دادن است و همچنین صدقه دادن باعث رمز قبولی عبادات است و انسان به‌واسطه همین احسان و نیکوکاری خود باعث می‌شود عباداتش نیز موردقبول واقع شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها