خبرهای داغ:
اهدای بیش از ۷۵۰ قلم کالا ضروری، اعزام بیش از 3 هزار نفر به اردوی زیارتی مشهد و برگزاری کلاس های آموزشی با حضور روحانیان از جمله فعالیت های کمیته امداد استان قم است.
کد خبر: ۹۱۱۷۴۰۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، علی اکبر میرشکار پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیته امداد استان قم گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی، سال جاری، سال بسیار سختی بود، زیرا موجب شده است دغدغه مالی محرومان بیشتر شود و مراجعه نیز افزایش پیدا کند به گونه‌ای که در سال جاری ۱۱ هزار درخواست جدید ثبت شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم ادامه داد: به کمک مردم، سعی شده است هر فردی که وارد سیستم می‌شود با دست خالی باز نگردد؛ در این یازده ماه ۴ میلیارد کمک مردمی داشته ایم که با عدد مستمری دولت بیش از ۶۰ میلیارد تومان به محرومان کمک شده است که توانسته مرهمی بر زخم خانواده‌ها باشد.

وی اضافه کرد:، اما عملا محرومیت بیش ار این موارد است و کمک‌های صورت گرفته، حداقل نیاز‌ها است؛ به عنوان مثال برای تهیه جهیزیه دراستان قم که بالاترین سرانه در کشور است، ۵ میلیون داده می‌شود که با آن نمی‌توان اقدامی انجام داد؛ در مشکلات اقتصادی جدید تاکنون ۷ هزار خانواده به مددجویان اضافه شده است و خانوداه‌های مستمری بگیر بیش از ۲۰ هزار خانواده شامل ۴۱ هزار نفر است؛ در استان قم کمک‌ها بیش از سایر کشور است و هر فرد میانگین ۲ میلیون خدمت گرفته است.

میرشکار ادامه داد: اهدای بیش از ۷۵۰ قلم کالای ضروری مانند کولر، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، تقسیم ۵ تن گوشت در میان مددجویان، خریداری بیش از ۶۰ مسکن، کمک به درمان مددجویان، تحت پوشش گرفتن بیش از هزار یتیم و اعطای بیش از ۸۰۰ وام اشتغال زایی به مددجویان از فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم اشاره کرد و گفت: خانواده‌های تحت پوشش به دلیل دغدغه‌های مالی، نیازمند کار فرهنگی هستند که در کمیته امداد امام خمینی (ره) نگاه ویژه‌ای به این موضوعات وجود دارد.

مدیر کمیته امداد استان قم افزود: اعزام بیش از ۳ هزار نفر به اردوی زیارتی مشهد، میزبانی بیش از ۷ هزار مددجو از سایر استان‌ها در استان قم، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مددجویان با حضور روحانیت از جمله فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد استان قم است.

وی ادامه داد: برخی طلبه‌های خواهر نیز پس از گذراندن آموزش‌های لازم با مراجعه به خانواده‌های مددجویان به بررسی مشکلات آن‌ها پرداخته اند؛ به عنوان مثال بسیاری از افراد تحت پوشش، زنان مطلقه هستند که به دلیل کم‌ترین بهانه طلاق گرفته اند، اما خواهران طلبه با بررسی‌هایی که انجام داده اند همسران آن‌ها را پیدا کرده اند و حتی برخی نیز که معتاد بوده اند را ترک داده و اختلاقات میان آن‌ها را بر طرف کرده اند که امروزه ۱۰۴ خانم، به زندگی خود برگشته اند.

میرشکار در پایان خاطرنشان کرد: در کمیته امداد تلاش می‌شود به صورتی عمل شود تا اعتماد مردم به این نهاد افزایش پیدا کند، اما متأسفانه به برخی برای ایجاد مؤسسه خیریه مجوز داده می‌شود که از کم‌ترین صلاحیت برخوردار نیستند بنابراین از مسؤولان ذی ربط درخواست داریم نظارت بر این مؤسسات را افزایش و برنامه‌های لازم برای ساماندهی کردن آن‌ها را انجام دهند.
ارسال نظرات