خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال جاری با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ۱۱۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان تجهیز شد.
کد خبر: ۹۱۱۷۴۰۸
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی روز دوشنبه در گفت: وگو با خبرنگاران، افزود: پس از چندین سال وقفه با همکاری استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تجهیز مساجد قم در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه کار بزرگی انجام شد.

وی گفت: درحوزه فرهنگی هنری در مساجد، گروه‌های سرود، تواشیح و تئاتر در ۱۱۰ مسجد ایجاد و ۲۰۴ یادواره شهدا در سطح مساجد قم برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بیمه مساجد به عنوان یک ضرورت مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: ۳۹۵ مسجد استان تاکنون بیمه شده است که بااین اقدام اماکن فوق در برابر تمام حوادث پشتیبانی می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم، اظهار داشت: برگزاری ۲ المپیاد ورزشی با حضور بیش از ۱۰ هزار تن، ایجاد ۶۵ گروه سرود و ۳۲ گروه تئاتر در مساجد استان از جمله مهمترین برنامه‌های فرهنگی مساجد در سالجاری بوده است.
وی با بیان اینکه ۴۰۸ کانون فرهنگی هنری به صورت رسمی درمساجد قم وجود دارد گفت: تمام کانون‌های فرهنگی هنری موظف به ثبت نام در سامانه «بچه‌های مساجد» هستند که این استان توانسته تمام مساجد خود را در این سامانه ثبت نام کند.

روحانی با اشاره به تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری ویژه بانوان در قم گفت: ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری بر اساس نیاز مساجد استان، در قم ایجاد شده است که این کانون‌ها به صورت غیررسمی و زیر نظر امام جماعت مساجد فعالیت می‌کنند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم، ادامه داد: ۸۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد روستایی و ۳۲۸ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری استان مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ۱۹۳ کتابخانه در مساجد فعال است گفت: ۱۸۷ کتابخانه‌های مخزن دار و ۱۰۶ کتابخانه‌های قفسه باز در مساجد استان وجود دارد که به جزء اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیچ نهادی برای تشکیل و تجهیز این کتابخانه‌ها کمک نکرده است.

روحانی با انتقاد از عدم همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برای تجهیز کتابخانه مساجد گفت: نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از بودجه شهرداری قم تنها مختص اداره کل کتابخانه‌ها نیست بلکه برای تمام کتابخانه هاست که تاکنون مساجد هیچگونه سهمی از این بودجه قانون نداشته اند.

وی با بیان اینکه در حوزه ماموریت‌های محتوایی و فرهنگ ساز در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: جلسات سبک زندگی در ۱۰۷ مسجد، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در ۹۶ مسجد، ترویج سیاست‌های افزایش جمعیت در ۶۸ مسجد، آموزش والدین در ۲۰۱ مسجد، برنامه‌های بصیرت افزایی در ۲۰۵ مسجد، فعالیت‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی در ۱۰۵ مسجد استان اجرایی شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها