۱۰۵ نفر از فارغ‌التحصیلان به صورت غیرقانونی در این انتخابات حق رای داشتند اسامی این ۱۰۵ نفر به نهاد و معاونت فرهنگی دانشگاه تهران ارسال شده است.
کد خبر: ۹۱۱۷۴۵۵
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، یک فعال دانشجویی با اشاره تخلفات صورت گرفته در انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران گفت: ۱۰۵ نفر از فارغ‌التحصیلان به صورت غیرقانونی در این انتخابات حق رای داشتند اسامی این ۱۰۵ نفر به نهاد و معاونت فرهنگی دانشگاه تهران ارسال شده است.

محمدرضا محمدی فعال دانشجویی و عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره حواشی ایجاد شده در انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران گفت: متأسفانه در این رابطه شاهد تخلفات گسترده‌ای در حوزه نشریات دانشجویی دانشگاه تهران هستیم و البته این تخلفات هر سال هم تکرار می‌شود و به رویه نامتعارفی تبدیل شده که این رویه موجب شده حقوق فعالین نشریات دانشجویی کشور تضییع شود و این عین بی‌عدالتی است.

محمدی خاطرنشان کرد: ما آماری درآوردیم که ۱۰۵ نفر که فارغ‌التحصیل هستند در انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه تهران حق رای داشتند که طبق بند اول ماده ۱۴ دستورالعمل اجرایی ضوابط ناظر بر نشریات دانشجویی کشور اولین شرط برای مدیرمسئول این است که دانشجو یا عضو هیأت علمی و یا مدیر یکی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قسمت‌های دانشگاه باشد و فارغ‌التحصیل نمی‌تواند مدیرمسئول نشریه دانشجویی بوده یا در انتخابات نشریه دانشجویی رای دهد.

محمدی تصریح کرد: اسامی این ۱۰۵ نفر به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی دانشگاه تهران ارسال شده است و در روزهای آینده نیز  قطعا در شورای مرکزی کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علم ثبت خواهد شد.

این فعال دانشجویی گفت: این تخلف بزرگی است و مطالبه ما این است که این انتخابات باطل شود و سلطه جریان سیاسی خاص خارج از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دانشگاه در کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی پایان یابد.

وی اظهار داشت: خط قرمز ما قطعا قانون است و به هیچ وجه راضی نیستیم برای هیچ مصلحتی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قانون عبور کنیم. از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنار این تخلف سنگین نمی‌توان گذشت و چنین موضوعی قابل قبول نیست.

وی در خاتمه گفت: مستندات ما کاملا موثق و دقیق است و به عنوان نماینده مدیران مسئول نشریات سراسر کشور حاضر نیستم از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حقوق سایر نشریات بگذرم.

ارسال نظرات