محققان عرصه دفاعی باید با تهیه نقشه راه مجدد و به‌روز بتوانند نقاط قوت جدیدی خلق کرده تا به همین نسبت بتوانند با تولید قدرت بازدارنگی، اقتدار نظام جمهوری اسلامی را بیش از گذشته و روزبه‌روز ارتقا دهند.
کد خبر: ۹۱۱۷۴۷۳
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سرلشکر محمد باقری در پنجمین جشنواره تحقیقات صنعتی نیروهای مسلح (سلمان فارسی)، این جشنواره را فرصت مغتنمی برای ارزیابی و ارتقاء طرح های تحقیقاتی و صنعتی مورد نیاز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

 

سرلشکر باقری با بیان اینکه موضوع ارزش دانش در اسلام به عنوان یک موضوع اساسی از زمانی که خداوند به قلم سوگند یاد می کند و علم ساخت زره را به پیامبر خود داود نبی(س) عطا می کند همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است، گفت: در قرآن و احادیث، علم و دانش به عنوان قدرت و عامل برتری معرفی شده است و این موضوع حیاتی در  40 سال عمر با برکت انقلاب اسلامی  در ابعاد و اضلاع گوناگون جمهوری اسلامی نیز به وضوح دیده می شود و مسئولان در هر سمتی که هستند باید به ارتقاء علمی و دانش بیاندیشند و آن را با جدیت دنبال نمایند.

وی با بیان اینکه جایگاه پژوهش های صنعتی به ویژه در حوزه صنایع دفاعی به عنوان یکی از مولفه های کسب قدرت می باشد،گفت: طرح های تحقیقاتی مهم دفاعی به عنوان یک عامل بازدارنده قوی، لحن کشورهای قدرتمند را تغییر می دهد و این موضوع نشان دهنده اهمیت تحقیقات به عنوان یک اصل قدرت آفرین است.

سرلشکر باقری با اشاره به موقعیت حساس جمهوری اسلامی ایران و دامنه تهدیدات40 ساله علیه جمهوری اسلامی بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی همواره با تغییر تاکتیک و به روز شدن از هیچ کوششی برای ضربه به ایران اسلامی کوتاه نیامده اند و بر این اساس امنیت پایدار ما در گرو افزایش قدرت بازدارندگی است و همواره باید مبتنی بر تهدیدات و نیازهای دفاعی کشورمان به روز شده و تأمین قدرت کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بازدارندگی یک موضوع پویا و رشد یابنده است، افزود: ما قائل به مشابه سازی تجهیزات دفاعی نیستیم و همواره باید با تولید دانش، تقویت و توسعه بازدارندگی نو شونده، خلاقانه، نو و پیش رونده و تکیه بر ظرفیت های علمی برآمده از داخل بتوانیم امنیت ملی خود را تأمین و حتی فکر گزند به جمهوری اسلامی ایران توسط دشمنان انقلاب اسلامی را از آنها سلب کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: پایداری امنیت کشور و منطقه، تنها با حرکت های جدید، خلاقانه و نو در عرصه های دفاعی دوام پیدا می کند؛ چرا که دشمنان با بودجه های هنگفت نظامی صدها برابری دشمنی خود را تداوم میدهند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: همبستگی و هم افزایی محققان نیروهای مسلح و تلاش یکپارچه و منسجم دانشمندان عرصه نظامی و دفاعی و همچنین مشارکت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و از همه مهمتر افق بلند فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای عزیز، توطئه های کور و ناشناخته دشمن از جمهوری اسلامی ایران را با شکست مواجه کرده و باعث شده توطئه های گوناگون دشمنان انقلاب اسلامی شکست خورده و آنها نتوانند تصمیمات 40 ساله خود را علیه ایران اسلامی عملی سازند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه همه ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران به خصوص ایثار شهدای عزیز و خانواده های گرانقدر آنان در همه عرصه ها در بازدارندگی نقش مهمی داشته است بیان کرد: روزی ما به عنوان وارد کننده همه محصولات با مشکل جدی و وابستگی مواجه بودیم، اما امروز به برکت خون همین شهدا و تدابیر مقام معظم رهبری و استفاده از ظرفیت های درونی توانسته ایم با استقلال کامل روی پای خودمان بایستیم و تقریباً تمام نیازهای اساسی نیروهای مسلح را با توان و دانش خودمان تولید کنیم که بخشی از آنها را دیگران تا کنون نتوانستند تولید کنند و باید همواره با پوست اندازی و نو شدن و تولید محصولاتی که امروز در دنیا کسی قدرت تولید آنها را ندارد، تدابیر نورانی رهبر فرزانه در گام دوم انقلاب را محقق نماییم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پژوهشگران دفاعی را سر شبکه های خلاقیت در تولیدات مهم صنعتی عنوان کرد و افزود: محققان عرصه دفاعی باید بتوانند نقاط قوت جدیدی خلق نمایند تا به همین نسبت بتوانند تولید قدرت کرده و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را ارتقاء دهند.

سرلشکر باقری تأکید کرد:محققان و تحقیقات صنعتی بایستی پاسخگوی نبردهای مبتنی بر هوشمندی، شبکه محور، تاثیر محور و سایبرنتیک بوده و همواره باید با فرآیند نو شدن و عدم ایستایی سیر تحولی این حوزه را دنبال کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تمامی تحولات و حرکت های خلاقانه ناشی از وجود سرمایه انسانی متعهد و متخصص به بار می نشیند خاطر نشان ساخت: سرمایه های انسانی گنجینه های عظیمی هستند که باید نه تنها از بعدی مادی بلکه در ابعاد معنوی نیز مورد حمایت قرار گیرند.

سرلشکر باقری در پایان توجه به چرخه تحقیقات (جایگاه تحقیقات، روش تحقیقات، روش های نبرد و آزمایشات متعدد تحقیقات و ... )، قطب بندی در تحقیقات صنعتی، بسیج همه توانایی ها و امکانات دفاعی کشور را ازمهمترین مطالبات در حوزه تحقیقات صنعتی در سطح نیروهای مسلح عنوان کردند.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده های معظم شهداء تحقیقات صنعتی و از نفرات برگزیده در بخش های مختلف جشنواره تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات