خبرهای داغ:
یادداشت/

ضرورت دشمن شناسی و تجهیز به سلاح ایمان در نبرد اراده‌ها

مردم بصیر و هوشیار ایران با حضور همیشگی خود در صحنه‌هایی همچون ۲۲ بهمن بار دیگر نقشه‌ها و طرح‌های دشمن را نقش برآب کردند، اما لازم است با تجهیز خود به شناخت دشمن و سلاح ایمان و تقوا به مقابله با دشمنان بپردازند.
کد خبر: ۹۱۱۷۴۷۸
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و نا امیدی شیطان بزرگ – آمریکا- از توطئه‌ها و کودتا‌ها برای براندازی انقلاب نوپای اسلامی در ایران، آمریکا وکشور‌های غربی، سگ هار خود یعنی صدام را وادار به حمله به ایران کردند و در طی ۸ سال جنگ تحمیلی با تمام قوا با کمک کشور‌های غربی پشت عراق ایستادند تا شاید بتوانند انقلاب را از پا درآورند، اما بازهم محاسباتشان غلط از آب درآمد و ملت مقتدر ایران با رهنمود‌های پیر فرزانه بینی آن‌ها وسگ دست آموزشان را به خاک مالیدند.
آن‌ها هنگامی که از جنگ سخت و نظامی نا امید شدند به فکر افتادند تا از جنگ نرم برای رسیدن به مقاصد شوم شان بهره ببرند، بنابراین با استفاده از ابزار‌های مختلف از جمله رسانه‌های ارتباطی تهاجم و شبیخون فرهنگی را شروع کردند وبا طراحی عملیات‌های روانی جنگ روانی گسترده‌ای را در برابر ملت ایران به راه انداختند.
در یک بعد با استفاده از جنگ اقتصادی و تحمیل انواع تحریم‌ها فشار اقتصادی را به مردم وارد کردند، اما اینترنت، گوشی هوشمند، فضای مجازی و.. از این تحریم‌ها مستثنی بود تا بتوانند با این ابزار و استفاده از تاکتیک‌های مختلف جنگ روانی مانند شایعه، شبهه، فریب، تحریف و... فکرو اندیشه مردم را به سمت غربگرایی و آمریکا گرایی بکشانند و با تسخیر اذهان مردم بتوانند کشور را فتح کنند.
در کنار این هجمه‌ها با ترور فیزیکی و شخصیتی نخبگان و مسولان تلاش کردند این فشار را بیشتر کنند و به مردم القاء نمایند که انقلاب برایشان مضر بوده، جنگ تمام عیاری که دشمن در اذهان مردم به راه انداخته جنگی طاقت فرسا وبه مراتب سخت‌تر از ۸ سال دفاع مقدس است.
از این رو دیده بان انقلاب فرمودند: یکی از کار‌های اساسی آن‌ها این است: تغییر محاسبه‌ها در مسئولین؛ تغییر باور‌ها در مردم؛ تغییر در مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، مجموعه‌هایی که تصمیم‌سازی میکنند و تصمیم‌گیری میکنند. این آن کار خطرناکی است که تهاجم به مبانی انقلاب در آن هست، تهاجم به بنیان‌های حافظ و محافظ هست؛ به سپاه حمله میکنند، حمله‌ی تبلیغاتی؛ به شورای نگهبان حمله میکنند؛ به نیرو‌های مؤمن و جوان‌های مؤمنِ حزب‌اللّهی حمله میکنند؛ الان رادیو‌های بیگانه و تلویزیون‌های بیگانه و تبلیغات بیگانه پُر است از این حرفها؛ در یک کلمه: تلاش در این جنگ نرم، زمینه‌سازی برای تهی شدن نظام از عناصر قدرت است؛ میخواهند کاری کنند که نظام اسلامی از عناصری که در درون او است و مایه‌ی اقتدار او است، تهی بشود و خالی بشود. وقتی ضعیف شد، وقتی عناصر قدرت در او نبود، وقتی اقتدار نبود، دیگر از بین بردنش و کشاندنش به این سَمت و به آن سَمت، کار مشکلی برای ابرقدرت‌ها نخواهد بود؛ میخواهند او را وادار کنند به تبعیّت. (۹۵/۶/۳)
از آنجا که عرصه نبرد این جنگ اذهان مردم است لذا بسیاری از آن غافلند بر خلاف ۸ سال دفاع مقدس که همه مردم از کودک و پیر تا زن و مرد به یاری یکدیگر شتافتند تا با دشمن درنده خو مقابله کنند در این جنگ گسترده، دشمن با فشار‌های اقتصادی و تطمیع و تهدید مردم را از حملات خود غافل کرده، نتیجه این غفلت بنا به فرمود: ه رهبر فرزانه انقلاب چنین میشود: درجنگ سخت جسم‌ها به خاک وخون کشیده می‌شود، اما درجنگ نرم اگر دشمن غلبه کند جسم‌ها پروار میشوند و سالم میمانند، اما روح‌ها میروند به قعر جهنم. (۹۵/۹/۳)
لذا مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد سال ۹۷ با تبیین عرصه‌های هجوم دشمن فرمودند: امروز نقشه‌ی دشمن این سه چیز است: فشار اقتصادی، فشار روانی، و فشار عملی؛ هدف هر سه نوع فشار‌های دشمن هم سیطره‌ی بر کشور عزیز ما ایران است، همچنان‌که بر بعضی از کشور‌های بدبخت روسیاه منطقه سیطره و تسلّط دارد.
اکنون بر هر ایرانی و مسلمانی واجب است بصیرت، هوشیاری، شناخت دشمن و خدعه‌های او و از همه مهمتر حفظ وحدت با همه اقشار مردم و مسولین است. دشمن در این نبرد تلاش می‌کند مردم را در مقابل مسولین قرار دهد تا بتواند از شکاف بین مسولین و مردم برای نفوذ بیشتر خود بهره ببرد. مردم بصیر و هوشیار ایران در ۲۲ بهمن امسال بار دیگر نقشه‌ها و طرح‌های دشمن را نقش برآب کردند، اما لازم است با تجهیز خود به شناخت دشمن و سلاح ایمان و تقوا به مقابله با دشمنان بپردازند.
سمیه اسماعیلیان
ارسال نظرات
آخرین اخبار