گردهمایی اعضای بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در محل تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۷۵۴۶
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

 به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی کشور خبرگزاری بسیج،گردهمایی اعضای بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با حضور دکتر یاور شاه‌ولی رئیس بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین آیت عادلی‌نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، سردار هاتف جانشین فرمانده قرارگاه ابوالفضل العباس(ع)، جمعی از مدیران شبکه‌ها و مراکز بهداشتی، اساتید دانشگاه و کارکنان در محل تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.

دکتر یاور شاه ولی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس این سازمان گفت: یکی از هدف‌های اصلی این همایش جلب نگاه‌ها به بسیج جامعه پزشکی است.

وی با اشاره به نقش تاثیر گذار بسیج در دستیابی به بسیاری از اهداف انقلاب گفت: بسیج یک حرکت عمومی است که در بطن انقلاب وجود دارد و امام خمینی(ره) با تاسیس بسیج یکی از شگفتی‌های تاریخ را رقم زد، چنانچه اگر حرکت بسیج وجود نداشت قطعا بسیاری از اهداف انقلاب برآورده نمی‌شد.

شاه ولی با اشاره به نقش و تاثیر گسترده بسیج گفت: بسیج نیروی لایزالی به وسعت تمام ایران است که امروز در راهبرد کلان جمهوری اسلامی، این وسعت، مرزها را درنوردیده است.

وی عاقبت دشمنی با بسیج را خواری و ذلت دانست و ادامه داد: نیرویی که احساس می‌شود لایزال است قطعا به مبدا و منشا لایزال قدرت خدا وصل است و عاقبت دشمنی با این نیرو، خواری و ذلت است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان با اشاره به نقش اجتماعی بسیج جامعه پزشکی گفت: جامعه پزشکی در بسیج، نقش کلیدی و اساسی دارد؛ همواره بخش کوچکی از خدماتی که به مناطق محروم داده می‌شود انعکاس می‌یابد؛ بخش بسیاری از حرکت‌های خودجوش بسیج جامعه پزشکی ایجاد ارتباطات عاطفی با مردم مناطق محروم است.

وی ادامه داد: شاید پزشکان نقطه محوری جریان بسیج جامعه پزشکی باشند، اما بدون همکاری کادر پزشکی امکان ارائه خدمات جامع و کامل وجود ندارد.

شاه‌ولی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گفت: نگاه ما به بسیج جامعه پزشکی و نقش آن بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب است؛ بیانیه گام دوم انقلاب مانیفست جمهوری اسلامی است و راهنمای عمل جمهوری اسلامی در جمهوری دوم است؛ جمهوری که در بیانیه رهبری مشخصاتش ترسیم شده و مبنای حرکت بسیج جامعه پزشکی هم همین است.

وی ادامه داد: بر مبنای راهبرد گام دوم انقلاب در بسیج جامعه پزشکی باید تجربیات خود را به جوانان که جمهوری دوم را پاسداری خواهند کرد، برسانیم؛ این مفهوم جمهوری عصر دوم برای ماست.

شاه‌ولی گفت: با آغاز عصر دوم انفلاب و تدوین و تبیین خاکریز جوانی، نباید سلاح را زمین گذاشته و لباس رزم از تن بیرون کنیم؛ بلکه باید در کنار جوانان به استقامت و پایداری در مسیر انفلاب تداوم ببخشیم.

وی ادامه داد: با توجه به بیانیه دوم انقلاب، در ساختار مدیریتی کشور نقص‌هایی وجود دارد اما این نباید باعث شود از مشی اسلامی و انقلاب فاصله بگیریم؛ باید فکر کرده و در راه رفع مشکلات گام برداریم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان، بسیج و روحیه بسیجی را راه رفع نقص‌ها عنوان کرد و گفت: بجای اینکه با دیدن این نقص‌ها به دامان دشمن بیفتیم، باید نقص‌ها را یافته و ساختار را اصلاح کنیم؛ مدیریتی که به فساد و فقر و بیکاری منجر شده، ایراد دارد و باید با بسیج و روحیه بسیجی این ایرادها را رفع کنیم.

ارسال نظرات