مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات تهران بزرگ گفت: امروزه با وجود هجمه‌های فراوان، جوانان در عرصه‌های اندیشه‌ای انقلاب و ائمه اطهار ورود جدی داشته‌اند.
کد خبر: ۹۱۱۷۶۴۸
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

به گزارش بسیج، 

وحید تیموری در اختتامیه جشنواره شعر ولایت که به همت سازمان بسیج کارگری و کارخانجات تهران بزرگ صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: امروزه با توجه به هجمه‌های رسانه‌ای و فرهنگی کشور ما شاهد این هستیم که جوانان در عرصه‌های اندیشه‌ای انقلاب و ائمه اطهار ورود جدی داشته‌اند.

وی بیان کرد: ۴۰ سال است که دشمن می‌خواهد صدای انقلاب، صدای استقلال و خودباوری را از بين ببرد و در همه جای دنیا این صدا که صدای استقلال و رهایی از چنگال مستکبران است را خاموش کند، تا مردم دنیا آن را نشنوند و با هجمه‌ها و فشارهای مختلف می‌خواهند که مردم انقلاب از آرمان‌های خود دست بکشند، اما در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن می‌بینیم که قاطبه جمعیت شرکت‌کننده در این یوم‌الله را جوانان انقلابی تشکیل داده‌اند.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات تهران بزرگ خطاب به شاعران و هنرمندان تصریح کرد: من خوشحال هستم که در بین شما هنرمندان دغدغه‌مند هستم، شما کسانی هستید که با هنر و قلم خود صدای انسانیت و حریت را فریاد می‌زنید.

تیموری افزود: یکی از بزرگ‌ترین وظیفه انسانی و اخلاقی هنرمندان این است که نسبت به جامعه، کشور و جهان خود بی‌تفاوت نباشد و با قلم منصفانه نسبت به تبیین و معرفی راه درست به افراد اقدام نماید. هنرمند باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشد و در جایی هم اگر می‌بیند نقصی وجود دارد آن را نقد کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز از انقلاب اسلامی ۴۰ سال می‌گذرد و ما باید گام دوم را محکم‌تر برداریم و مقام معظم رهبری راه درست و سعادت را ترسیم کردند و نیاز هست که هنرمندان ما با هنر خود نسبت به تشویق، ترغیب و آگاه‌سازی جامعه اقدام کنند.

 در این جشنواره که در دو بخش غدیر و اقتصاد مقاومتی برگزار شد شاعران بسیجی کارگر در مراكز توليدی و کارخانجات شرکت کردند و در این جشنواره از نفرات برتر تقدیر به عمل آمد.

نفرات برگزیده بخش غدیر آقای مصطفی جعفری، سعید دشتی و اصغر مدققی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم و در بخش اقتصاد مقاومتی عرفان آتش‌بار و آقای محمد سردشتی فرد به ترتیب مقام اول و دوم را کسب کردند.

همچنین در پایان این مراسم از کتاب منظومه خطبه غدیر که توسط شاعر بسیجی کارگر مصطفی جعفری متخلص به فائق در مدت چهار سال به رشته تحریر درآمده بود، رونمایی شد. این کتاب شرح خطبه غدیر به زبان شعر است که اولین بار است که این اتفاق نادری در عرصه شعر بوده است.

ارسال نظرات