رییس اتحادیه کباب و حلیم تهران با بیان اینکه گوشت مورد نیاز صنف پزندگان استان تهران تامین شد، گفت: گوشت منجمد برزیلی با قیمت هر کیلو 48 هزار تومان در اختیار این صنف قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۱۱۷۶۶۳
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین محمدی  گفت: بر اساس توافقی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت به عمل آمد، گوشت مورد نیاز صنف پزندگان تامین شد و حواله‌های گوشت نیز از سوی اتحادیه‌ها برای متقاضیان صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف کباب و حلیم تهران با اعلام اینکه فراخوان برای دریافت گوشت به اطلاع اعضای صنف رسیده است، گفت: بر این اساس گوشت مورد نیاز و میزان فروش، حواله‌ها صادر می‌شود و اعضا می‌توانند از تعاونی اتحادیه گوشت مصرفی خود را تامین کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر عضوی از صنف گوشت مورد نیاز خود را از بازار تامین کند، از سوی اتحادیه اخطار خواهد گرفت، گفت: این اقدام اصلا به صلاح نیست و مقامات وزارت صمت تدابیری را برای خروج مصرف‌کنندگان عمده از بازار اندیشیده‌اند، در نتیجه بهتر این است که اعضا نیز برای آرامش بازار همکاری لازم را به عمل بیاورند.

وی گفت: گوشت‌های منجمد برزیلی به قیمت 48 هزار تومان به اعضای صنف تعلق خواهد گرفت.

محمدی با تاکید بر اینکه با تامین این گوشت قیمت منوی غذای پزندگان متعادل‌تر خواهد شد،گفت: بی‌تردید وقتی گوشت مصرفی تامین باشد، قیمت هر سیخ کباب هم بین 8 تا 10 هزار تومان خواهد بود و اعضای صنف نیز برای اینکه فشاری به مردم و مصرف‌کنندگان و مشتریان وارد نشود، باید همکاری لازم را به عمل بیاورند چرا که بالا رفتن شدید قیمت‌ها تعداد مشتریانشان را کم خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه پزندگان، اعم از رستوران داران، چلوکبابی‌ها، اغذیه فروشان و کبابی‌ها حدود 10 هزار عضو دارند، گفت: تامین گوشت در حال حاضر اتفاق افتاده و بی‌تردید بازار در هفته آتی رو به تعادل حرکت خواهد کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه کمبود گوشت برطرف شده است، به برگزاری جلسه میان اعضای صنف پزندگان و مقامات بازرگانی داخلی وزارت صمت اشاره کرد و افزود: کسانی که با هدف سوء‌استفاده در صف‌های گوشت می‌ایستادند و گوشت می‌خریدند تا به قیمت بالاتر به رستوران ها بفروشند بدانند، دیگر هیچ کبابی و پزنده‌ ای خریدار آنها نخواهد بود .

وی با تاکید بر اینکه در دو هفته قبل این صنف با کمبود روبرو بود، اما اقدامات صورت گرفته مشکل را برطرف کرد، گفت: تعاونی اتحادیه صنف کباب و حلیم آماده صدور حواله برای اعضای متقاضی جهت دریافت گوشت خواهد بود .

به گزارش فارس، ستاد تنظیم بازار پیش تر با هدف تنظیم بازار گوشت اقداماتی را برای خروج مصرف کنندگان عمده از بازار در دستور کار قرار داد. مقرر شده است توزیع گوشت خانوار نیز به صورتی باشد که گوشت به دست مصرف کنندگان واقعی و گروه‌های هدف برسد.

تدابیری نظیر واردات دام مولد و واردات گوشت گرم و منجمد به منظور تنظیم بازار داخلی در دستور کار است.

 
 
ارسال نظرات