مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت:
مدیر دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت:در یکماه گذشته 7 هزار و 500 تن گوشت تنظیم بازاری در اختیار استان‌ها قرار گرفته است، به لزوم خودداری از اظهارنظرهای غیرواقعی که باعث نگرانی در بازار می شود، تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۱۷۶۷۰
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتانیوز محمد قبله ، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توزیع گوشت تنظیم بازار گفت: در طول یک ماه اخیر تدابیری برای ایجاد آرامش در بازار گوشت اندیشیده شده است و در این راستا توزیع گوشت وارداتی با قیمت مصوب تنظیم بازار در سراسر کشور در حال اجراست.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در یکماه گذشته، یک هزار تن گوشت به صنف پزندگان استان تهران تخصیص یافته است، افزود: همچنین یکهزار تن گوشت برای واحدهای فعال در صنعت فراورده های غذایی و چهار هزار تن برای توزیع میان خانوارهای تحت پوشش تعاونی های اسکاد، امکان ، اتکا و فرهنگیان سراسر کشور اختصاص یافته است .

او با تاکید بر اینکه خروج مصرف کنندگان عمده از بازار خود به آرامش بازار گوشت کمک می کند، اضافه کرد: تمام تلاش ها برای رسیدن گوشت به دست مصرف کننده واقعی است؛ چرا که پیش از این در صف‌های طولانی خرید گوشت تنظیم بازاری تنها مصرف کنندگان واقعی حضور نداشتند و برخی از چلوکبابی‌ها و صنف‌های فعال نیز گوشت مورد نیاز خود را از این طریق خریداری می‌کردند که همین امر نوعی آشفتگی را ایجاد می‌کرد.

قبله ادامه داد: با تامین گوشت مورد نیاز صنوف عمده و صنایع فعال، صف‌های طولانی به مرور از بین خواهد رفت.

او درباره ابزارهای موجود برای تنظیم بازار گوشت توضیح داد: یکی از ابزارهای تنظیم بازار، تامین مناطق و مراکز پرمصرف است و استان تهران به دلیل اینکه تولید کننده گوشت نیست، اما با تمرکز بالای جمعیت روبروست ، از نقاط بسیار پرمصرف تلقی می شود.

مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی ادامه داد: در این قالب وقتی گوشت مصرفی تهران تامین می شود، بازار گوشت در کل کشور به تعادل نزدیک می‌شود چرا که ورود دام به تهران کاهش یافته و امکان تامین گوشت در نقاط دیگر کشور فراهم می شود.

او افزود: تامین گوشت مورد نیاز مراکز عمده مصرف و مناطق پرمصرف اتقاقا نشانه ای از دقت نظر در این حوزه است و باید توجه داشت که در این صورت نوسان از بازار حذف خواهد شد.

قبله با تاکید بر اینکه گوشت تنظیم بازاری نه فقط به تهران و صنوف پرمصرف بلکه در سراسر کشور توزیع می شود ، تاکید کرد: اظهار نظرهای غیرواقعی نتیجه ای جز ایجاد نگرانی و به هم ریختگی در بازار ندارد.

ارسال نظرات