خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان درح از تشکیل هسته های جهادی به منظور رفع مشکلات روستاها خبرداد و گفت: باید اقتصاد کشور ما مولد و درون زا باشد تا از التهابات بازار، احتکار و تحریم آسیب نبیند.
کد خبر: ۹۱۱۷۷۲۰
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

محمد حسن حسینی مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان درح، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: دهستان مرزی درح دربخش مرکزی شهرستان سربیشه قرار دارد که شش هزار نفر جمعیت این دهستان در 23 روستا ساکن هستند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان درح تصریح کرد: عمده فعالیت قرارگاه در زمینه های عمران و آبادانی، فرهنگی و اجتماعی، سلامت، تعلیم و تربیت، اقتصاد و معیشت است.

وی با بیان اینکه امروز به روستا هویت داده نشده است، اظهار کرد: درگذشته روستاها محور اقتصاد بودند و تولیدات کشاورزی و دامی از روستا به شهر می آمد و مایحتاج شهرنشینان از تولیدات روستایی تامین می شود اما امروز برعکس شده و روستاها به شهرها وابسته شدند.

 حسینی، رفع محرومیت و مظلومیت از روستاها را از اهداف اصلی تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی دانست و افزود: تا زمانیکه در روستا زمینه اشتغال نباشد و روستا آورده ای نداشته باشد یقینا مهاجرت ادامه دارد و روستاها خالی از سکنه خواهد شد. 

استفاده بهینه از ظرفیت موجود روستا برای اشتغالزایی

وی با اشاره به آماده سازی 6 جایگاه الگویی نگهداری دام سبک دردهستان درح، هدف این طرح  را آشنایی اهالی روستا با مباحثی همچون رعایت بهداشت دام، انبارعلوفه، آبخوری دام دانست و گفت: در راستا طرح اشتغال پایلوت روستا درحوزه دام سبک با معرفی شیوه های اصلاح نژاد، توزیع علوفه دام در بین دامداران، معرفی کاشت ذرت علوفه ای به دلیل هزینه پایین اقدامات موثری انجام شده است.

حسینی، توزیع جوجه یک تا دو ماهه در بین خانوارها را ازجمله طرحهای قرارگاه در راستا اقتصاد معیشتی دانست و افزود: برای اینکه هرخانوار روستایی بتواند مرغ و تخم مرغ مورد نیازخود را تامین کند و به بازار وابسته نباشد با توزیع 5 هزار قطعه جوجه از بهترین نژاد توانستیم علاوه بر تامین نیاز خود اهالی هر هفته 12 هزار تخم مرغ به شهر واردات داشته باشیم.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی درح، کمبود آب را از عمده مشکلات دهستان درح دانست و افزود: با احیا 6 رشته قنات، احداث سه استخر ذخیره آب و کانال کشی بخشی از مسیرهای انتقال آب تا مزارع کشاورزان تا حد زیادی این مشکل دهستان درح را مرتفع کردیم.

حسینی  با بیان اینکه درحوزه اشتغال بانوان روستا با همکاری فنی و حرفه ای گلیم بافی در پنج روستا عشایری این دهستان راه اندازی شد، گفت: 50 نفراز بانوان روستا به مدت دو ماه درمراکز فنی و حرفه ای در زمینه پارچه بافی و گلیم بافی آموزش دیدند و توانستند مدرک اخذ کنند.

 وی با بیان اینکه تمامی تولیدات گلیم و پارچه بانوان روستا توسط  قرارگاه به نمایشگاه دستاوردهای روستایی در تهران عرضه و به فروش می رسد، گفت: به منظور تامین زیرساخت با خریداری پنج چرخ خیاطی و با کمک گرفتن از خیرین با همکاری تمام خانواده های روستا قرار شد لباس فرم تمام دانش آموزان عشایراستان توسط  بانوان دهستان درح دوخته شود.

حسینی از تشکیل هسته های جهادی با مشارکت قرارگاه، اهالی و روحانی هر روستا خبرداد، و افزود : دراین طرح با مشورت تمام اعضا هسته جهادی اولویت های روستا مشخص شده و مشکلات و کمبودهای روستا با فعالیت هسته ها و استفاده از ظرفیت دولت، خیرین و قرارگاه رفع می شود.

 مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی درح تصریح کرد: تکمیل دو مسجد، ساخت خانه عالم و استقرار روحانی در تمام روستاها ، آموزش کشت نشاع کشاورزی به پسران، برگزاری کارگاه آموزش سبک زندگی اسلامی از مهم ترین اقدامات کار گروه فرهنگی و اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دهستان درح است.

وی با اشاره به اینکه امروز متاسفانه درکشور اقتصاد رانتی شکل گرفته است گفت: شرایط اقتصادی به گونه ای است که با تغییر قیمت یک کالا مردم عادی دچارمشکل می شوند و عده ای گرفتار شده و در زیر پای گروهی رانت خوار له می شوند و افرادی به سود های هنگفتی می رسند.

حسینی با بیان اینکه باید اقتصاد ما درون زا و مولد باشد، ادامه داد: باید در عرصه اقتصادی به سمتی برویم که خانوارما به هیچ چیز محتاج نباشد و خود فرد بتواند معیشت خودش را تامین کند و با یک التهاب در بازار دچاراسترس نشود لذا اقتصاد ما نباید به گونه ای باشد که با تحریم، احتکار و امثال آن آسیب ببیند.

وی از به کارگیری سفیران سلامت در حوزه آموزش و ترویج سبک زندگی اسلامی در دهستان درح خبر داد و گفت: محور سبک زندگی اسلامی داشتن تغذیه سالم است لذا یکی از برنامه های قرارگاه دراین حوزه آموزش آداب معاشرت، نحوه غذا خوردن و تغذیه سالم است که اثرات آن را در زندگی مردم و اینکه به سمت غذاهای سالم روی آوردند و خوراکی و آشامیدنی های مضراز سفره آنها حذف شده می توان دید.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها