کارشناس مسائل سیاسی:

مردم از مشکلات اقتصادی گلایه‌مندند/ دولت باید بپذیرد که امید به امریکا مشکل‌گشا نیست

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مردم از مشکلات اقتصادی ناراضی هستند اما این موضوع به دلیل انتخاب دولتی است که چشم به خارج از کشور دارد و به تذکرات رهبری گوش نکرده است.
کد خبر: ۹۱۱۷۷۳۰
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمد حسینی در گفت‌وگو با صبح قزوین اظهار کرد: انقلاب ایران چراغی در دل شب ظلمت زده جهان بود و نباید با انتخاب نادرست از رهبر انقلاب هزینه کنیم و از وی انتظار ورود به ریزترین مسائل را داشته باشیم. 


وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نفس چهل سالگی انقلاب با هیچ‌ انقلابی در دنیا قابل مقایسه نیست و رخداد آن نیز یک معجزه بود، قبل از انقلاب راهپیمایی و سیل حضور مردم این قیام را به پیروزی رساند.

وی تصریح کرد: هیچ کشوری به اندازه ایران در مسیر انقلابش سنگ اندازی نشده است، در آشوب‌های ۹۶ دی ماه در کشور بسیاری امید را در ترامپ زنده کردند و این فکر به وجود آمد که ایران همانند شوروی روزهای پایانی خود را می‌گذرانند. 

این کارشناس سیاسی ابراز کرد: اپوزیسیون درون دارای توهم سقوط است و نمی‌داند انقلاب دارای پایگاه مردمی است، انقلاب برای ساماندهی اقشار محروم برپا شد و نیروهای انقلاب برای خدمت به مردم تلاش کردند.

وی اضضافه کرد: این انقلاب به سمت عدالت می‌رود شاید ما نتوانیم عدالت مطلق داشته باشیم اما عدالت نسبی را می‌توان برقرار کرد. 

حسینی ضمن اشاره به استعمارگری اروپائیان در آفریقا گفت: غربی‌ها آفریقا را بین انگلیس، فرانسه و آلمان تقسیم کرده بودند، آفریقای جنوبی پس از یک مبارزه با آپارتاید توانست برای سیاهپوستان احقاق حق کنند، اما تمام معادن الماس، اورانیوم و طلا در اختیار غربی‌هاست. 

در انتخابات‌ها شایسته سالاری را مدنظر قرار دهیم
وی افزود: امروز قدرت تصمیم گیری سیاسی و اقتصادی در آفریقا وجود ندارد، غربی‌ها تمام سیاهپوستان را در فقر و فلاکت نگه داشتند، اما در انقلاب اسلامی امام مستضعفان توانست با تغییر ادبیات ساختارشکنی کند و معادلات ظالمانه استکبار را درهم بشکند.
 
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد عنوان کرد: قبل از انقلاب صنعت مونتاژ بود، واردات بیداد می‌کرد که با پیشرفت کشور پس از انقلاب توانستیم در تمام رده‌ها رتبه ۱۵ علمی دنیا را به دست بیاوریم. 

وی اذعان کرد: انقلاب علیرغم همه چالش‌ها توانسته راه خود را پیدا کند و حرفی برای گفتن داشته باشد، برای رسیدن به عدالت باید تمام تلاش خود را انجام دهیم و با رسیدن شب و نبود خورشید نباید در تاریکی نشست باید چراغی برافروخت تا خورشید طلوع کند. 

این کارشناس سیاسی گفت: انقلاب اسلامی چراغی در شب ظلمانی برافروخت تا انقلاب مهدی موعود برسد.

وی یادآور شد: آمریکا در عراق و افغانستان ۷تریلیون دلار هزینه کرد و شبانه باید چراغ خاموش به منطقه بیاید، در غائله تجزیه کردستان از عراق سردار سلیمانی در مدت 3روز مذاکرات توانست به شیطنت استکبار پایان دهد. 

حسینی با بیان اینکه دولت باید بپذیرد که امید به امریکا مشکل‌گشا نیست، تصریح کرد: مردم از مشکلات اقتصادی ناراضی هستند، اما این موضوع به دلیل انتخاب دولتی است که چشم به خارج از کشور دارد و به تذکرات رهبری گوش نکرده است و امروز شاهد این مشکلات هستیم.

وی افزود: در دوران سازندگی شعار تنش زدایی دادند اما در نهایت با دادگاه میکونوس هاشمی را محاکمه کردند و گفتند حق خروج از کشور ندارد، دولت اصلاحات چقدر آمریکا را ستایش کرد اما پیشرفتی حاصل نشد و سرانجام هسته ای را پلمپ کردند. 

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: باید در انتخابات‌ها فرد شایسته ای را انتخاب کنیم که کارآمد باشد نباید بعد از ناکارآمدی از رهبری تقاضای ورود داشته باشیم و امام امت را نباید هزینه اشتباه خودمان بکنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار