مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان:
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با 22 اسفند ماه که روز گرامیداشت شهدا نامگذاری شده است از نرم افرار خبرنگار شهید«محسن خزایی»در شهرستان زاهدان رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۱۷۷۸۵
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، دکتر عباس پالاش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگرران استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن 22 اسفند ماه روز گرامیداشت شهدا برگزار شد در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در شهرستان زاهدان گفت: در آستانه فرا رسیدن 22 اسفند ماه هستیم که این روز در سال 58 بنیاد شهید و امور ایثارگران تاسیس و در تقویم به نام سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران نام گرفت، اما در سال 1383 و مصوبه شورای انقلاب فرهنگی این روز به عنوان روز شهدا و ایثارگران نامگذاری شد، بنیاد شهیدو امور ایثارگران و مردم با توجه به رسالتی که دارند، این روز را گرامی داشته و با همت و ارادتی ویژه در این روز ویژه برنامه هایی را در سطح استان اجرا می کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه شهدا می فرمایند، سپاه، ارتش، جهاد و دستگاههای دولتی، باید یاد شهدا را زنده نگه دارند و مفهوم شهادت این مفهوم با عظمت و پر از ارزش و بسیار موثر را در کشور اسلامی در میان ملت مبارز ایران احیا و حفط کنند، اگر چه خون  مطهر شهدای ما  در سطح جهان بار دیگر این مفهوم را احیا کرد، آنچه مهم است حفظ  راه شهدا است.

 عباس پالاش با تاکید بر این مطلب که پاسداری از خون شهدا اولین و مهم ترین وظیفه مسلمانان است ادامه داد: رسالت خبرنگاران بازتاب دادن برنامه های روز شهدا است .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شرکت در غرس نهال به یاد و نام شهدا در بوستان لادیز، اهدای خون، برگزاری جلسه استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری مسابقه انشا نویسی با عنوان نامه ای به شهید در مدارس شاهد در سراسر استان، اعزام خانواده معظم شهدا به مشهد مقدس، رونمایی از نرم افزار چند رسانه ای شهید خبرنگار محسن خزایی در زاهدان، گردهمایی متولیان حسینیه های شهید، تجلیل از فعالان و مروجین حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان، دیدار خادمین شهدا و ایثار گران با نماینده ولی فقیه در استان را از مهم ترین برنامه های گرامیداشت هفته شهدا بر شمرد.

این مسئول گفت:غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار و دلجویی از خانواده معطم شهدا، روایت گویی و بیان خاطره در مدارس و دانشگاهها، دلجویی از خانواده شهدایی که سالروز تولد یا شهادت آنها مصادف با اسفندماه هستند که در مجموع در این هفته از تعداد 838 نفر از خانواده شهدای استان دیدار خواهد شد.

وی گفت: برگزاری یادواره شهدا، اعزام 14 منتخب قرآنی به مرحله کشوری مسابقه قرآنی به قم،برگزاری مراسم جشن تکلیف فرزندان دختر و پسر خادمین شهدا، و ...را از مهم ترین برنامه های اجراییهفته شهدا برشمرد.


پالاش در پایان خاطر نشان کرد: برنامه محوری روز بزرگداشت شهدا با حضور خانواده معظم شهدا و خادمین و مسئولان استانی در 22 اسفند ماه در زاهدان بر گزار می شود.

ارسال نظرات