خبرهای داغ:
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه :

۱۲۰۰ نیت وقف در ایران شناسایی شده است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از شناسایی ۱۲۰۰ نیت وقف در ایران خبر داد و گفت: ۶۰ درصد نیات مربوط به برپایی مراسم عزاداری شهادت امام حسین (ع) بوده و مابقی مربوط به عتبات عالیات، رفاه زائران و همچنین مدارس خاص است.
کد خبر: ۹۱۱۷۸۳۱
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله صافی گلپایگانی، با اشاره به اهمیت شفاف‌سازی مالی در سازمان اوقاف اظهار داشت: مکانیسم شفاف‌سازی مالی در سازمان اوقاف و امور خیریه تعریف‌شده تا با ایجاد حساب واحد، نیت واقفان تأمین شود.

وی از شناسایی ۱۲۰۰ نیت وقف در ایران خبر داد و افزود: ۶۰ درصد نیات مربوط به برپایی مراسم عزاداری شهادت امام حسین (ع) بوده و مابقی مربوط به عتبات عالیات و رفاه زائران و همچنین مدارس خاص است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تعداد مدارس موقوفه را ۶ هزار مدرسه عنوان کرد و ادامه داد: وقف با هدف کمک به توسعه علم و دانش یکی از نیات واقفان در طول تاریخ بوده و مواردی برای مدارس علمیه نجف اشرف نیز وجود دارد.

وی از احیای موقوفاتی با موضوعات خاص مانند وقف برای حوزه‌های علمیه خبر داد و خاطرنشان کرد: در مواردی که امکان بازگشت وقف وجود ندارد سهمی به‌صورت ماهانه به سازمان اوقاف پرداخت می‌شود.

خاموشی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در تعامل با شهرداری‌ها به احصاء موقوفاتی که در شوارع و اماکن عمومی فعلی قرار دارد، می‌پردازد و از بیانات علما و مراجع تقلید در احیای بهینه موقوفات استفاده می‌کند.

وی مدیریت بیش از ۸ هزار بقعه متبرکه را یکی از وظایف سازمان اوقاف معرفی و ابراز کرد: این ۸ هزار بقعه متبرکه در ایام تبلیغ به قطب‌های فرهنگی تبدیل‌شده و در رفع آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر بوده است.

در ادامه رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در این سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: مسابقات بین‌المللی امسال با شرکت حدود ۳۰۰ نفر از ۸۱ کشور در رشته‌های حفظ، قرائت و تفسیر در ماه شعبان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی خاطرنشان کرد: رشته خطابه‌خوانی قرآنی ویژه طلاب یکی از رشته‌هایی است که سازمان اوقاف و امور خیریه تعریف کرده و مورد استقبال طلاب نیز قرارگرفته است.

وی ایجاد فضای قرآنی در بین نسل نوجوان جامعه را یکی از اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و گفت: حدود ۹۰۰ مسابقه قرآنی در سطوح منطقه‌ای، شهرستانی، استانی و ملی در طول سال توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از راه‌یابی منتخبان نهایی مسابقات کشوری به مسابقات بین‌المللی خبر داد و افزود: ۱۵ نفر از منتخبان در ۱۵ مسابقه بین‌المللی شرکت کرده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با ۲۵۰ عنوان بیشترین رتبه‌های برتر را در مسابقات بین‌المللی قرآن کسب کرده است.
ارسال نظرات