فرمانده ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:
به مناسبت روز درختکاری؛ اعضای حلقه صالحین شهیدحججی از ناحیه روح الله یزد اقدام به درختکاری نمودند.
کد خبر: ۹۱۱۷۸۷۷
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ رسول اکرم (ص) فرمودند:هر کسی که درختی بکارد و درخت میوه دهد، خداوند به اندازه میوه‌های آن درخت به او ثواب می‌دهد. (مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص. ۴۶۰)
کاشت درخت نارنج توسط اعضای حلقه شهیدحججی از ناحیه روح الله یزد به مناسبت روز درختکاری همراه با حضور آقای عبدللهیان از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس که در حال حاضر کارمند کمیته امداد هستند، انجام شد. همچنین آقای عبدللهیان قبل از درختکاری در مورد کاشت درخت و روز درختکاری و نحوه مواظبت از درخت توضیحاتی داد و گفت: این درخت به اسم حلقه شماست پس هر کدام از شما موظف هستید تا از این درخت نگهداری کنید.
سرهنگ میرحسینی در مصاحبه با خبرگزاری بسیج یزد گفت: امام صادق (ع) فرمود: شش چیز است که پس از وفات مومن به او ملحق می‌شود و ثوابش به او می‌رسد: فرزندی که برای او استغفار کند و قرآن و مصحفی که از خود به جای گذارد و مردم آن را تلاوت کنند و درختی که بکارد و صدقه آبی که جاری گرداند و چاه آبی که بکند و سنتی که پس از مرگ او به آن اخذ و عمل شود. درختکاری یک عمل مستحب و سفارش شده در اسلام است و در روایات داریم که اگر کسی درختی بنشاند مادامی که مردم از این درخت بهره می‌برند و این فرد ثواب و پاداش در نظر گرفته می‌شود.
وی در ادامه افزود: کاشت درخت بسیار کار پر فضیلتی است و بسیار ثواب اخروی دارد و استان ما هم به دلیل فقر پوشش گیاهی نیاز دارد به پوشش گیاهی و لذا باید در این زمینه کاشت نهال و درخت تلاش شود و همچنین برای آبیاری درختان نیز باید طوری برنامه ریزی شود که از آب مازاد استفاده شود تا در مصرف آب نیز صرفه جویی شود.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات