خبرهای داغ:

لزوم محاسبه اعمال توسط انسان در بیان آیت‌الله سبحانی

مرجع تقلید شیعیان با نقل روایتی از امام علی (ع) درباره لزوم محاسبه اعمال گفت: انسان هر هفته باید اعمال خود را محاسبه کند اگر اعمالش خوب بود باید شکر خداوند را به‌جای آورد و اگر این اعمال بد بود اقدام به توبه کند.
کد خبر: ۹۱۱۷۹۴۹
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در جلسه درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم، با نقل روایتی از امام علی (ع) درباره لزوم محاسبه اعمال اظهار داشت: بر اساس این روایت، انسان عاقل باید کار بدی که در نزد خود و یا در میان مردم بد است را جمع کند و ببیند در یک هفته چه کار‌های بدی انجام داده و کوشش کند دیگر آن کار بد را تکرار نکند.

وی با بیان اینکه این روایت قاعده‌ای در اخلاق تحت عنوان مشارکه و محاسبه است، افزود: کسانی که می‌خواهند به درجه عالی از اخلاق برسند باید دست به محاسبه اعمال خود بزنند و بدون محاسبه رسیدن به این درجات ممکن نیست.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: کاسب‌ها در آخر سال دست به محاسبه کاروکاسبی خود می‌زنند و می‌گویند که سال مالی ما خوب بوده یا خوب نبوده است، انسان نیز هر هفته باید اعمال خود را محاسبه کند اگر اعمالش خوب بود باید شکر خداوند را به‌جای آورد و اگر این اعمال بد بود اقدام به توبه کند.

آیت‌الله سبحانی در پایان گفت: همچنین بر اساس حدیثی، اگر انسان چهل روز گناه نکند و دست به محاسبه اعمالش بزند خداوند متعال الطاف خفیه را برای او فرود می‌آورد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار