مجمع عالی قشر بسیج کارگری استان آذربایجان شرقی با حضور روئسای کارگروهها، مدیران عامل کارخانجات، کارفرمایان و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس برگزار گردید
کد خبر: ۹۱۱۷۹۵۹
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

به گزارش  سرویس بسیج کارگری خبرگزاری بسیج  استان آذربایجان شرقی، مجمع عالی قشر بسیج کارگری استان آذربایجان شرقی با محوریت حمایت از کالای ایرانی برگزار گردید.

محمدجواد عقلمندی مسئول بسیج کارگری و کارخانجات استان در ابتدای جلسه با اشاره به بیانیه بسیار مهم گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری به نقش جامعه کارگری وکارفرمایی استان در تحقق این امر مهم اشاره کرد و افزود : فرهنگ سازی در حمایت از کالای ایرانی و بازار سازی برای کالای ایرانی بهترین راه حمایت از تولیدکالای با کیفیت و رقابتی می باشد.

عقلمندی در ادامه گفت : بروز خلاقیت و نوآوری توام با سرمایه گذاری بخش خصوصی منجر به تحول ساختار اقتصاد و تولید کشور می شود و اقتصاد مبنی بر نفت حاصل از منابع زیرزمینی نمی تواند راهکار مناسبی برای رونق کسب و کار و حمایت از کالای ایرانی باشد.

وی به نقش جوانان در رونق اقتصاد مقاومتی نیز اشاره ای کرد و یادآور شد: جوانان در رونق اقتصاد مقاومتی نقشی اثربخش دارند و باید در مدیریت اقتصاد از ظرفیت و ایده های آنان بهره گرفت.

دکتر عسگری رئیس مجمع عالی قشر بسیج کارگری نیز مهمترین موانع کسب وکار را مساعد نبودن فضای کسب و کار، بالا بودن هزینه های تامین مالی، وجود حجم وسیع قاچاق کالا به کشور، وجود تعدد قوانین و مقررات غیرشفاف و عدم توجه به مزیت های کشور در تولید کالا و فقدان استراتژی های توسعه صنعت نام برد . و خواستار مساعدت و همفکری مدیران، کارفرمایان و کارآفرینان در بهبود فضای کسب و کار جهت افزایش سرمایه گذاری در بخش های تولیدی و همچنین فرهنگ سازی برای استفاده از محصولات ایرانی شدند.

در ادامه تعدادی از مدیران عامل و کارفرمایان و کارآفرینان، نقطه نظرات خود را در خصوص حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع و مشکلات پیش روی تولید ارائه کردند.

دکتر سعیدی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اصل نود مجلس در بخش پایانی مجمع، ایجاد صنایع ناسازگار با شهرستان را آسیب زا و مانعی برای اشتغال دانست و گفت اشتغالی که بر مبنای وام و بدون هماهنگی و سازگاری با محیط بومی شکل بگیرد ماندگار نخواهد بود و اثرات مقطعی خواهد داشت.

سعیدی در ادامه به واگذاری غیر کارشناسی واحدهای تولیدی و صنعتی به افراد غیر اهل اشاره کرد و گفت گزارشات واصله در این مورد برای بررسی و صدور رای به دیوان محاسبات ارجاع داده می شود.

ایشان همچنین خواستار احصاء و جمعبندی مشکلات و موانع تولید در استان با در نظر گرفتن اولویت بندی ها شدند و افزودن کمیسیون اصل نود مجلس از این موضوع استقبال و تمام ظرفیت های خود را برای رفع مشکلات بکار خواهد گرفت.

عکسها : 
ارسال نظرات