در آستانه حلول ماه مبارک رجب به همت حوزه مقاومت شهید چمران محفل انس با قرآن کریم و هم اندیشی روحانیون اهل تسنن و تشیع بیجار در مسجد حضرت محمد (ص) بیجار برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۷۹۷۷
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  صبح امروز و در آستانه حلول ماه مبارک رجب به همت حوزه مقاومت شهید چمران محفل انس با قرآن کریم و هم اندیشی روحانیون اهل تسنن و تشیع بیجار در مسجد حضرت محمد (ص) بیجار برگزار شد.

عبدالسلام کریمی در این محفل نورانی با اشاره به آیه ۱۰۸ سوره مبارکه یوسف اظهار داشت: امر‌ها و نهی‌های که در آیات مبارک قرآن به آن اشاره شده انجام و ترک آن از واجبات است.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام، دین پژوهش است، افزود: بر اساس دین مبین اسلام انجام واجبات و ترک محرمات بر اساس عقل، تحقیق و تفکر است و جبر و تقلید در آن نقشی ندارد.

استاد دانشگاه کردستان گفت: مسیر تبلیغ دین بر اساس علم، پژوهش و بصیرت است که موجب رستگاری انسان می‌گردد.

کریمی با بیان اینکه بصیرت در هر کاری موجب پیروزی می‌شود، بیان داشت: انسان بدون بصیرت با در پیش گرفتن راه تقلید از چاله‌ای که در آن است به چاه می‌افتد و تنها راه مقابله با فتنه‌های کنونی بصیرت است.

وی تصریح کرد: از مهمترین افتخارات مسلمانان قرآنی است که در طی ۲۳ سال توسط جبرئیل بر پیامبر (ص) نازل شده وبدون هیچ تغییر، تحریف و تحلیفی بعنوان میثاق عالم و عالمیان است.

استاد حوزه و دانشگاه کردستان با بیان اینکه ۵ مذهب رسمی ریشه آن‌ها یکی و در مسیر اسلام است، اعلام کرد: جناح بندی و اختلاف در مسائل اجتماعی غلط است و رویش انقلاب اسلامی موجب اتحاد بین شیعه و سنی شده است.

کریمی ادامه داد: اتحاد بین مذاهب هر چند از لحاظ فکری داری اختلافات جزئی باشند، موجب پیشرفت اسلام و انقلاب می‌شود.

به گفته این استاد دانشگاه: هر نوائی که بر وحدت مسلمانان بدمد از رحمان است و هر ندائی که بر طبل تفرقه بکوبد از شیطان است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از دسیسه‌های دشمنان تفرقه بین مذاهب برای از بین بردن وحدت شیعه و سنی است که اتحاد این دو با الگو گرفتن از منویات رهبری موجب شکست و استیصال دشمنان داخلی و خارجی شده است.

در این محفل نورانی چند تن از قاریان برجسته استان کردستان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات