خبرهای داغ:
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم مطرح کرد؛

تلاش کمیته امداد برای ایجاد شغل برای زنان سرپرست خانوار در منازل

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم گفت: به دنبال این هستیم که زنان سرپرست خانوار در عین حالی که در منزل مشغول تربیت فرزندان هستند بتوانند برای خودشان اشتغال ایجاد کنند.
کد خبر: ۹۱۱۷۹۸۸
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

مهرداد مصلح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم با اشاره به طرح‌های اشتغال زایی برای مددجویان کمیته امداد استان قم اظهار کرد: ۲۲۵ طرح برای اشتغال این مددجویان در روستا‌های استان در سال جاری اجرا شد.

وی ادامه داد: امسال ۵۰۱ طرح برای ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار مددجوی کمیته امداد در استان قم اجرا شد. طرح‌هایی هم در سال جاری برای ایجاد اشتغال برای فرزندان پسر این زنان هم داشتیم.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم با بیان اینکه تا پنج سال بر روی طرح‌های اشتغال مددجویان کمیته امداد استان قم، نظارت صورت می‌گیرد افزود: در سال جاری هزار و ۵۷۵ مورد آموزش به مددجویان در قالب آموزش‌های مقدماتی و آموزش‌های مهارتی و پایدارسازی اشتغال در استان داشتیم.

مصلح با اشاره به مزایای استفاده از مددجویان کمیته امداد استان قم در طرح‌های اشتغال زا اظهار کرد: اگر کارفرمایان از مددجویان کمیته امداد استفاده کنند کمیته امداد به ازای هر نفر در سال جاری ۲۰ میلیون تسهیلات پرداخت کرده و یا اینکه دو سال سهم حق بیمه کارفرما را پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: هر روستا یک طرح اشتغال شعار ما است و در روستا‌هایی قم طرح‌های اشتغال همچون پرورش ماهیان تزئینی، تولید مصنوعات چوبی و پرورش زالو را داشتیم.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که زنان سرپرست خانوار در عین حالی که در منزل مشغول تربیت فرزندان هستند بتوانند برای خودشان اشتغال ایجاد کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار