خبرهای داغ:
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت:
چالش کاشت ۴۰ درخت توسط هر یک از شهروندان و نهاد‌های اجرایی استان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اجرا شود و قم در این زمینه الگو باشد.
کد خبر: ۹۱۱۷۹۹۱
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
 
حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا قاسمی نیا روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، بیان کرد: قم خاستگاه انقلاب است و باید در تمامی حوزه‌ها از جمله مسائل فرهنگی و اجتماعی پیشگام باشد، در همین رابطه به راه انداختن چالش کاشت ۴۰ درخت در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و هفته درختکاری باید از این شهر آغاز شود و همه مردم و مسئولان در آن مشارکت داشته باشند.

وی افزود: انجام این گونه فعالیت‌های فرهنگی درقم به عنوان ام القرای جهان اسلام، نشان دهنده اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی در آموزه‌های دینی است و مردم را به سمت حفاظت بیشتر از طبیعت دعوت می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس روایات اهل بیت (ع) درختکاری همچون صدقه جاریه است که آثار آن در دنیا و آخرت شامل حال انسان می‌شود و سعادت او را رقم می‌زند.

قاسمی نیا گفت: کاشت درختان موجب شاداب سازی محیط شهری و افزایش پاکی هوا می‌شود و نقش مهمی در تامین سلامت شهروندان دارد، به همین دلیل پرداختن به موضوع درختکاری باید در اولویت برنامه‌های مسئولان باشد و به عنوان یک فرهنگ اسلامی ایرانی ترویج شود.

وی بیان کرد: حفظ و حراست از درختان موجود نیز به اندازه کاشت درختان جدید مهم است و متولیان این حوزه باید از مراقبت برخی سودجویان که به دنبال تخریب منابع طبیعی هستند، غافل نشوند.

وی ادامه داد: نباید به بهانه تامین معیشت و انجام طرح‌های عمرانی، به درختان آسیب وارد گردد و محیط زندگی شهری به دلیل کاهش این منابع الهی، از طراوت و سرزندگی دور شود.

این فعال فرهنگی گفت: مردم بهترین دیده بان برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و درختان هستند و باید هرگونه سوء استفاده در این بخش را به مسئولان گزارش کنند تا از تخریب طبیعت به عنوان سرمایه‌های ملی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از همه ابزار‌های فرهنگی و آموزشی برای ترویج درختکاری در جامعه، بیان کرد: آشنایی جامعه با اهمیت درختکاری باید از همان سنین کودکی و در قالب کتاب‌های درسی در ذهن فرزندان این سرزمین ماندگار گردد.

وی ادامه داد: خانواده و سایر گروه‌های اجتماعی همچون مبلغان دینی و اصحاب رسانه نیز در این زمینه رسالت و نقش مهمی برعهده دارند و باید حفظ و حراست از درختان را به عنوان یک گفتمان رایج ترویج کنند.

۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و شعار امسال این هفته، «منابع طبیعی، بزرگ‌ترین سرمایه ملی» است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها