حجت الاسلام رئیسی:

جریان محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم در دستور کار همگان قرار گیرد

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: جریان محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم در دستور کار همگان قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۱۸۰۵۱
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در آیین رونمایی از الگوی محرومیت‌زدایی و اهدای ۸۰۰ سری جهیزیه به زوجین جوان با تأکید بر اینکه قطعا نتیجه همکاری و هم‌افزایی‎های بخش‌ها و نهاد‌های مختلف محرومیت‌زدایی در کشور است، ابراز کرد: طی سه سال گذشته در اقدامات محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برخی نهاد‌های دیگر در کنار خیران با این آستان مقدس همکاری داشتند که از همکاری و همراهی آن‌ها تشکر می‌کنم.

وی افزود: نظام مقدس اسلامی می‌خواهد تمدنی را رقم بزند که این تمدن و مدنیت دارای ویژگی‌هایی همچون استقلال، آزادی، مردم‎داری دینی، برخورداری انسان‌ها از مواهب حضرت حق و شکل دادن یک جامعه قرآنی است که آن جامعه از ظلم، بی‌اخلاقی و الحاد تهی خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: می‌توان بر اساس آموزه‌های اسلامی تمدنی ساخت که در آن کرامت اخلاقی، عدالت اجتماعی و احکام الهی حکم فرما باشد، در گام دومی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ابعاد این آن را ترسیم فرمودند، دست‌یابی به چنین تمدن و جامعه‌ای امکان پذیر است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: جوانان ما که هشت سال جنگ تحمیلی را سپری و دشمن را ذلیل کردند و مردمی که در همه فراز و فرود‌ها با اقتدار و عزتمندانه در منطقه و جهان خودنمایی کردند، شایسته چنین تمدن و جامعه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه امروز به اعتراف تمام دوستان و دشمنان، دست برتری و توفق در تمام عرصه‌ها با نظام مقدس اسلامی است، اظهار کرد: امروز جامعه اسلامی ما جامعه‌ای بالنده و تمدن ساز است، ما امروز قدرت استکباری مستکبران را در حال افول می‌دانیم و این یک تحلیل نیست، بلکه یک خبر است که نشانه‌های آن کاملا روشن و عیان به چشم می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: با وجود همه شرایطی که دشمن برای ما ایجاد کرده، ما به برکت نام امام رضا (ع) جامعه خود را در حال پیشرفت و طی کردن قله‌های تعالی می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه امروز با اتکا به خداوند متعال و اعتماد به دستان توانای جوانان این مرز و بوم می‌توان بسیاری از گره‌ها را گشود، اظهار کرد: هرکسی در این کشور بدون اعتماد به نفس و اتکا به خدا، خود را محتاج به دیگران و گره‌گشایی را در دست دیگر کشور‌ها می‎بیند، سخت در اشتباه است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به طرح خادمیاران رضوی اظهار کرد: امروز به برکت نام امام رضا (ع) می‌توانیم یک جریان گسترده خدمت را رقم بزنیم، در طرح توسعه مفهوم خادم، خدمت و مخدوم هیچ کس خود را محتاج دیگری نمی‌بیند، همه خادم و مخدوم علی بن موسی الرضا (ع) هستند، همه خود را تنها محتاج عنایت پروردگار می‌دانند.

وی اظهار کرد: به نظر ما سخن گفتن از جامعه بدون محروم و نیازمند سخن گذافی نیست، دور نمی‌بینیم روزی را که کشور ما فقیر و نیازمند نداشته باشد و مردم در هر شهر و روستایی از مواهب الهی بهره‌مند شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در آغاز فعالیت بنده به عنوان خادم آستان قدس رضوی، با الهام از منشور هفت گانه مقام معظم رهبری، در اولین اقدام‌ها معاونت امداد مستضعفان را تشکیل دادیم که فعالیت‌های بسیار خوبی در این زمینه انجام شد و اکنون به الگوی محرومیت‌زدایی تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: طبق برنامه‎ریزی انجام گرفته، از این پس همه بخش‌های آستان قدس رضوی در مأموریت مهم محرومیت سهیم هستند و تمامی بخش‎های اقتصادی و فرهنگی آستان قدس رضوی به دنبال توانمندسازی مردم و رفع محرومیت‌ها خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه به امید آنکه جریان محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم در دستور کار همگان قرار گیرد، گفت: امیدواریم همه ما بتوانیم در پرتو نورانیت حضرت رضا (ع)، زندگی نورانی، ربانی، الهی و ارزشی رقم بزنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار