رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن از پرداخت ۵۹ هزار و ۲۱۷ فقره انواع تسهیلات به زلزله زدگان استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۸۱۴۷
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در پی وقوع زلزله مهیب سال گذشته در استان کرمانشاه، بانک مسکن عاملیت پرداخت نیمی از تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای پرداخت به زلزله زده های استان کرمانشاه را بر عهده گرفت. در این راستا نیز، مطابق با هماهنگی های انجام شده با شرکت بیمه طرف قرارداد بانک مسکن، سبد متنوعی از تسهیلات طراحی و تدوین شد. بنا بر توافق انجام شده سبد تسهیلاتی در نظر گرفته شده برای پرداخت خسارت زلزله زدگان از سوی بانک مسکن، شامل تسهیلات پیش بینی شده برای پرداخت زلزله زدگان در مناطق روستایی معادل تسهیلات 25 میلیون تومانی با نرخ سود 5 درصد و برای مناطق شهری معادل 35 میلیون تومان با نرخ سود 6 درصد است. در عین حال تسهیلات در نظر گرفته شده برای بازسازی و تعمیر مراکز تجاری رقمی معادل 12 میلیون تومان است. علاوه بر این تسهیلات قرض الحسنه نیز با رقمی معادل 10 میلیون تومان برای خرید لوازم خانگی آسیب دیدگان این زلزله در نظر گرفته است.
نداکسری کرمانشاهی رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن به اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این بانک برای ساماندهی زلزله زدگان استان کرمانشاه طی یک سال گذشته، عنوان کرد: طی بازه زمانی یکسال گذشته مجموع تعهدات پیش بینی برای بانک مسکن جهت پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان استان کرمانشاه انجام شده است. در این راستا نیز مجموعا 59 هزار و 254 واحد مسکونی جهت اخذ تسهیلات به شعب بانک مسکن معرفی شده اند که از این تعداد تاکنون به 59 هزار و 217 واحد مسکونی نیز تسهیلات پرداخت شده است.
به گفته وی مابه التفاوت میان تعداد پرونده های معرفی شده و پرونده های که روند اخذ تسهیلات آنها به اتمام رسیده به پرونده هایی مربوط می شود که مالکان آن در اثر حادثه زلزله فوت شده و پروسه انحصار وراثت آنها به اتمام نرسیده است.
وی با بیان اینکه مرجع معرفی پرونده های واحدهای مسکونی تخریب شده یا خسارت دیده مربوط به زلزله استان کرمانشاه به طور انحصاری در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد، گفت: مطابق با معرفی ارجاع شده از سوی بنیاد مسکن به شعب بانک مسکن، تاکنون قرارداد 100 درصد پرونده های معرفی شده منعقد شده است.
رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن در عین حال به بخشی از پرونده های معرفی شده به شعب بانک اشاره کرد که روند پرداخت تسهیلات به آنها به پایان رسیده اما به دلیل پس لرزه های رخداده پس از زلزله بزرگ سال گذشته مجددا دچار آسیب یا تخریب شده اند. از این رو بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با منابع درونی خود اقدام به بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده کرده است.
کرمانشاهی با تقدیر از همراهی و اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازسازی واحدهای مسکونی استان کرمانشاه، تصریح کرد: در جریان بازدید بیش از 33 هزار واحد مسکونی آسیب دیده در استان کرمانشاه مشاهده شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای ساماندهی عملیات بازسازی واحدهای مسکونی در همکاری دوطرفه با خیرین، علاوه بر بازسازی واحدها اقدام به تامین برخی لوازم اولیه زندگی در واحدهای مسکونی تعمیر شده کرده است.
وی ادامه داد: بخش مهمی از عملیات بازسازی واحدهای آسیب دیده در استان کرمانشاه انجام شده اما به دلیل ترس، بخش زیادی از آسیب دیدگان حاضر به استقرار در واحدهای مسکونی بازسازی شده نیستند و همچنان در کانکس های تهیه شده مستقر هستند.
وی به روند بازپرداخت تسهیلات پرداخت شده به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد تاکنون هیچ یک از مشترهای شعب بانک مسکن که از تسهیلات بانک استفاده کرده اند حاضر به گرفتن کارت قسط تسهیلات نیستند و خواستار امهال دو ساله تسهیلات اخذ شده هستند.

 
ارسال نظرات