محمدعلی شاه حسینی از برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های ویژه در ایام نوروز اشاره و خاطر نشان کرد: جشنواره پویای نوروزی پاتوق، راه اندازی تور اشکذر گردی جهت بازدید مسافران از آثار تاریخی و باشگاه‌های سوارکاری و پخش چهار ساعت برنامه زنده تلویزیونی سال تحویل در شهرستان از جمله شاخص‌ترین این برنامه هاست.
کد خبر: ۹۱۱۸۱۵۱
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
 به گزارش  خبرگزاری بسیج از اشکذر: چهارمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان اشکذر با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل دفتر شهری و شوراها، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دستگاه‌های خدمت رسان عضو ستاد در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.
 فرماندار اشکذر ضمن ارائه گزارش عملکردی از جلسات قبل و هم چنین اقدامات انجام شده توسط هر یک از کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر از آمادگی این شهرستان برای استقبال از نوروز ۹۸ خبر داد.
 محمدعلی شاه حسینی با بیان اینکه بعضی از آثار تاریخی شهرستان دارای مالکیت چندگانه هستند، گفت: اگر چه جلساتی در طول سال و در این زمینه برگزار شده است، ولی می‌طلبد که برای یک بار بحث چند مالکیتی آثار تاریخی شهرستان بسته شود تا در ایام نوروز بدون هیچ گونه مشکلی جهت بازدید مسافران نوروزی مورد استفاده قرار گیرد.
 رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان اشکذر به وضعیت نامناسب جاده سنتو در محدوده شهرستان اشاره و اظهار داشت: سنتو یکی از محور‌های اصلی حمل و نقل کشور محسوب می‌شود و باید با محوریت حوزه معاونت عمرانی استانداری موارد اختلافی فی مابین شهرداری و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرتفع تا جهت تردد در اختیار مردم قرار گیرد.
 وی به تردد ماشین آلات سنگین در محدوده شهرستان اشاره و بر لزوم تسریع احداث کمربندی از سه راهی طبس تا پل الغدیر جهت انتقال ترافیک این ماشین آلات به خارج از محدوده شهرستان تاکید کرد.
فرماندار اشکذر از برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های ویژه در ایام نوروز اشاره و خاطر نشان کرد: جشنواره پویای نوروزی پاتوق، راه اندازی تور اشکذر گردی جهت بازدید مسافران از آثار تاریخی و باشگاه‌های سوارکاری با محوریت شهرداری و پخش چهار ساعت برنامه زنده تلویزیونی سال تحویل در شهرستان با همکاری صداوسیما مرکز یزد از جمله شاخص‌ترین این برنامه هاست.
 محمدعلی شاه حسینی با بیان اینکه کار تعمیر، تجهیز، بازبینی و درجه بندی مدارس جهت اسکان انجام شده، از آمادگی ۲۸۰ کلاس درس در قالب ۳۷ مدرسه جهت اسکان هر چه بهتر مسافران نوروزی خبر داد.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از برنامه‌های ویژه این معاونت برای معرفی استان و شهرستان‌های تابعه به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: نقشه جامعی از استان با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهیه شده که به همراه نقشه گردشگری شهرستان‌ها در تمام ورودی‌های استان و در ایستگاه‌های اطلاع رسانی توزیع خواهد شد.
 محسن صادقیان افزود: در این نقشه‌ها تمامی آثار تاریخی، مراکز اقامتی، هتل ها، بیمارستان، داروخانه و پارک‌ها مشخص شده، هم چنین برگزاری جشنواره‌های شهری و روستایی مناطق مختلف در آن ذکر شده تا ضمن استفاده مسافران، عموم مردم استان هم بتوانند در ایام نوروز با برنامه ریزی در این جشنواره‌ها شرکت کنند.
 جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر استان ادامه داد:  آنچه که از ستاد‌های اجرایی خدمات سفر شهرستان‌ها انتظار می‌رود این است که در جلسات آماری از وضعیت دقیق کمیته‌های خود اعم از مراکز اقامتی، مهمانسراها، هتل ها، اسکان در مدارس، گشت‌های راهداری و حمل نقل و گشت‌های نظارتی ارائه دهند.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه صنعت اسب یکی از پتانسیل‌های شهرستان اشکذر به شمار می‌رود، گفت: این صنعت می‌تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی موثر باشد و می‌طلبد که با یک برنامه ریزی منسجم نهایت استفاده را جهت معرفی این صنعت به مسافران نوروزی نمود.
 روابط عمومی فرمانداری
 
 
 
 
ارسال نظرات