معاون وزیر آموزش و پرورش:

هدف سند بنیادین قرب الهی و دستیابی به حیات طیبه است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف غایی که برای سند بنیادین دیده شده قرب الهی و دستیابی به حیات طیبه است.
کد خبر: ۹۱۱۸۱۸۹
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

به  گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،  علیرضا کاظمی امروز در جشنواره موفقیت استان لرستان اظهار داشت: در حوزه پرورشی و فرهنگی لرستان را استانی سرزنده و رو به جلو دیدم و در بازدیدهایی که از سطح استان داشتیم این موضوع مشاهده شد.

وی افزود: استان لرستان در حوزه پرورشی و فرهنگی پر افتخار بوده و تقریبا در این حوزه جلودار است و در حوزه قرآن و عترت نیز افتخارات خوبی داشته و ظرفیت‌های خوبی دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش پرورش گفت: برگزاری جشنواره موفقیت توسط معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در سطح کشور برای اولین بار است که صورت گرفته و در این زمینه شاخص است.

وی از عملکرد کانون فرهنگی و هنری آموزش و رورش خرم‌آباد تقدیر نمود و خاطرنشان کرد: از هیچ کمک و حمایتی برای کانون دانش‌آموزشی خرم‌آباد دریغ نخواهیم کرد.

کاظمی در ادامه کانون تحول در آموزش و پرورش را مدیریت واحد آموزشی دانست و افزود: چند نکته کلیدی در سند بنیادین آموزش و پرورش به عنوان مهمترین سند آموزشی کشور وجود دارد که مهمترین نکته آن توجه به مدرسه است.

وی با تاکید بر اینکه هر جا خلاقیتی در مدارس دیده می‌شود حتما پشت آن یک مدیر خوب وجود دارد، تصریح کرد: وزارت آموزش‌وپرورش با تشکیل قرارگاه مدرسه محوری مهمترین سیاست خود را در حوزه مدرسه متمرکز کرده و برنامه‌های مختلفی در این راستا در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش نقش حوزه پرورشی در سند تحول بنیادین را بسیار مهم و تاثیرگذار برشمرد و گفت: هدف  غایی که برای سند بنیادین دیده شده قرب الهی و دستیابی به حیات طیبه است.

وی ادامه داد: استراتژی این سند برای تحقق این اهداف، «تعلیم و تربیت تمام ساعتی» است و در حقیقت زمانی موفق می‌شویم که این رویکرد در فعالیت‌های تربیتی حاکم شود.

کاظمی یادآور شد: تعلیم و تربیت تمام ساعتی حافظه محور و دانش محور ما را به اهداف نمی‌رساند و ما باید به سمت مهارت آفرینی پیش برویم.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد به این هدف برسیم و تعلیم و تربیت را تمام ساعتی کرده و هنجارهای فرهنگی و آموزه‌های دینی را در دانش آموزان نهادینه کنیم تنها راه آن تمرکز بر فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و کارهای گروهی و ظرفیت‌های خود دانش اموزان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات