جشنواره «موفقیت» در لرستان برگزار شد

جشنواره «موفقیت» در لرستان برگزار و برگزیدگان تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۱۱۸۱۹۰
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، امروز «جشنواره موفقیت» به منظور تجلیل از برترین‌های حوزه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش لرستان،  با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان استان در سالن بانک صادرات برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در این مراسم اظهار داشت: بحث تعلیم و تربیت را باید به بهترین‌ها سپرد چرا که سرنوشت انسان‌ها در گرو تعلیم و تربیت است.

اسدالله عباس‌زاده گفت: آنچه در قالب هنر به انسان می‌رسد ماندنی است و این نشان از اهمیت و تاثیرگذاری فعالیت‌های هنری و فرهنگی دارد.

وی تصریح کرد: ارزش فعالیت‌های فرهنگی و هنری به این نیست که فقط در قالب آنچه در جایگاه اداری به ما گفته شده عمل کنیم، بلکه در کارهای فرهنگی و هنری باید با دل و جان عمل کرد.

معاون آموزش و پرورش لرستان بر انجام کارهای خلاقانه تاکید نمود و گفت: پیش از این، جشنواره موفقیت به مدت 4 دوره در ناحیه یک خرم‌آباد برگزار شد و در سال جاری نیز اولین دوره آن را در سطح استان و در حوزه معاونت پرورشی برگزار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: مراحل اولیه برگزاری جشنواره موفقیت از آبان ماه آغاز شد و امروز پس از انجام مراحل مختلف از حدود 350 تن از دانش‌آموزان و فرهنگیان برتر لرستان در حوزه پرورشی و فرهنگی تجلیل به عمل می‌آید.

عباس‌زاده به اهداف برگزاری جشنواره موفقیت اشاره و عنوان کرد: احساس کردیم که حوزه تعلیم و تربیت استان نسبت به دهه اول انقلاب دچار خمودگی شده است لذا تصمیم گرفتیم جشنواره موفقیت را در راستای ایجاد تحول در این زمینه برگزار کنیم.

وی  اظهار داشت: برگزاری مسابقه «انقلاب ماندگار» از برنامه‌های مهم حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در سال جاری بوده است که اختتامیه آن هفته آینده برگزار می‌شود.

گسستگی و عدم همگرایی در برنامه‌های اوقات فراغت

قاسم ولی‌زاده معاون سیاسی استاندار لرستان در این جشنواره بیان داشت: بسیاری از مدیران و مسوولان کشور پیشینه فرهنگی داشته و به نوعی به آموزش و پرورش وابسته هستند و این به برکت جمهوری اسلامی به وجود آمده است.

وی افزود: یک سری برنامه‌ها در کشور برگزار می‌شود اما چند اشکال در آنها وجود دارد که عدم همگرایی بین برنامه‌ها و دستگاه‌ها از جمله این مشکلات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: گسستگی و عدم همگرایی در برنامه‌های اوقات فراغت از جمله مشکلاتی است که در این زمینه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه از موضوعات محوری است که آموزش و پرورش باید به آن بپردازد و انتظار می‌رود از ظرفیت‌های مختلفی برای کتاب خوانی در دانش‌آموزان استفاده شود.

شایان ذکر است در این مراسم از حدود 350 دانش‌آموز و فرهنگیان و بازنشستگان این حوزه با اهدا لوح و جوایزی نقدی و تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار