خبرهای داغ:
اتمام‌حجت معاون استاندار قم با بانک‌ها؛

با سنگ‌اندازی در رونق تولید به‌شدت برخورد می‌شود

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار قم گفت: در تأمین منابع مالی واحدهای تولیدی در استان قم هیچ‌گونه مشکلی وجود نداشته و در صورت سخت‌گیری و سنگ‌اندازی بانک‌های عامل، به شدت با آن‌ها برخورد می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۸۲۰۱
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای افزایش صادرات استان اظهار داشت: جلسات اقتصادی استان باید خروجی داشته و به‌صورت مباحث پوچ و بیهوده صرف نشود، البته برخی آمار‌های صادراتی استان نشان‌دهنده آن بوده که خروجی جلسات توسعه صادرات قم در ماه‌های اخیر مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری به چهار درخواست فعالان اقتصادی و صادرکنندگان قم در مسئله گمرک رسیدگی شده و قوانین به نفع آن‌ها تفسیر شده است، ابراز کرد: حقیقت این بوده که علی‌رغم تمام مشکلات، از نظر وزنی و ارزی حجم صادرات استان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ افزایش پیدا کرده است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم خاطرنشان کرد: در سال ۹۸، روند و نمای کلی صادرات استان با حداقل افزایش ۲۰ درصدی در بخش‌های مختلف اقتصادی استان عملیاتی می‌شود.

وی با تأکید بر توجه به افزایش محصولات گلخانه‌ای در استان قم تصریح کرد: تولیدات گلخانه‌های استان در خارج از کشور مشتریان زیادی داشته و ارزش‌افزوده این محصول نیز بسیار قابل‌توجه است و بنابراین باید از بی‌توجهی‌های بیشتر نسبت به این بخش خودداری شود.

غضنفری بزرگ‌ترین مانع برپایی نمایشگاه مختلف در استان قم را نداشتن زیرساخت‌های مناسب خدماتی برشمرد و افزود: همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری سال ۹۸ در استان قم برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: افزایش صادرات استان نشان می‌دهد چرخه تولید و تأمین مواد اولیه در قم با وضعیت مناسبی در حال فعالیت است، همچنین با مشکلات تحریمی و ارزی ایجاد شده یارانه‌های سابق صرفاً برای تأمین کالا‌های اساسی جهت‌دهی شده‌اند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم ادامه داد: از آنجایی‌که دولت برای صادرات از بخش خصوصی حمایت و بسته‌های ویژه‌ای برای آنان اختصاص می‌دهد، لذا لازم بوده تا بخش خصوصی نیز ارز حاصل از صادرات خود را برای رونق بیشتر اقتصادی در اختیار بانک مرکزی قرار دهد، که برخی از توجیهات بخش خصوصی در عدم بازگشت ارز قابل‌قبول نیست.

وی با اشاره به اهمیت توجه و حمایت از واحد‌های تولیدی در استان اظهار داشت: در تأمین منابع مالی واحد‌های تولیدی در استان قم هیچ‌گونه مشکلی وجود نداشته و در صورت سخت‌گیری و سنگ‌اندازی بانک‌های عامل نیز به‌صورت موردی و با شدت برخورد می‌شود.

غضنفری برپایی نمایشگاه استان قم در کشور لبنان را موردتوجه قرار داد و گفت: در برپایی نمایشگاه قم در کشور لبنان متأسفانه حلقه‌هایی برای کسب برخی درآمد‌ها شکل‌گرفته بود که امسال باید این آسیب‌ها برطرف شود، همچنین مجری این نمایشگاه امسال نباید تغییر کند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به قطب بودن استان در تولید کفش کشور تصریح کرد: کفش یکی از برند‌های مهم استان بوده و مشکلات تأمین مواد اولیه آن باید در اسرع وقت برطرف شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم خاطرنشان کرد: بعد از حوادث و جنگ در کشور سوریه، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این کشور ایجاد شده و به‌زودی فهرستی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری احصا شده و گروهی نیز برای بررسی میدانی به این کشور سفر خواهند کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار