خبرهای داغ:

مسئولان واگذاری امور به جوانان را باید ‌بپذیرند

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به برخی از راهکارهای عملیاتی بیانیه گام دوم انقلاب گفت: تشکیل جبهه مردمی و جبهه سازمانی از مقدمات اجرای بیانیه گام دوم انقلاب بوده که نیازمند مدیران شجاع و صاحب ایده است.
کد خبر: ۹۱۱۸۲۰۵
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی با اشاره به اهمیت ایجاد فضای نشاط در جامعه اظهار داشت: ایجاد ظرفیت نشاط و تعالی برای خانواده و برای جوانان، یک ضرورت کم‌نظیر و بی‌بدیل است که ما از آن غافل هستیم. فعالیت‌های شادی‌آفرین برای اجتماع که مقام معظم رهبری هم تأکیددارند، باید توسعه داده شود و ما باید ظرفیت‌های بیشتری را استفاده کنیم تا خلاقیت‌ها تقویت شود.

وی افزود: روزی این حرف‌ها که چنین کار‌هایی صورت گیرد، تمسخر می‌شد، اما به‌واسطه خلاقیت و شجاعت در مدیریت، کار‌هایی به این شکل انجام‌شده که از دل مردم و به‌خوبی صورت گرفته و اگر تلاش شود، در هر دوره با توجه به زمان، خلاقیت‌ها در آن توسعه پیدا کند، حتماً نتایج بهتری هم به دست خواهد آمد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به برگزاری موفق جشنواره چله سرو اضافه کرد: اساساً این کار که برای جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان قم و در یک بازه زمانی صورت گرفت، کار مبارکی است که باید در طول زمان فعال باشد، تأکید بر استمرار این برنامه‌ها است که در شرایط خاصی که قرار داریم بیش از گذشته اهمیت و تناسب دارد.

عزت زمانی جنبه مردمی جشنواره چله سرو را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: اتفاق خوبی که افتاده و لازم است تداوم داشته باشد، همین استفاده از ظرفیت‌های مردمی و عمومی در جشنواره «چله سرو» است، باید تلاش شود که کار‌های مختلف دیده شود، چون ما به بعضی از کار‌های تکراری عادت کرده‌ایم. زمانی که مراسم صرفاً شادی هم ندارید و مثلاً مراسم انقلابی در اماکن خاص مذهبی است، می‌توان در جریان عمومی مردم یک ظرفیت خوب ایجاد کرد که در این جشنواره از ظرفیت‌های سرود در مساجد بکار گرفته‌شده و این کار خیلی ارزشمند است.

وی ادامه داد: توجه در به‌کارگیری تمام ظرفیت‌هایی که حتی کوچک هستند و به چشم نمی‌آید در «چله سرو» خودش را نشان می‌دهد که وقتی جمع می‌شود، به‌صورت چنین کار ویژه‌ای بروز می‌کند، در تولید محتوا و تقویت ظرفیت محتوا باید بتوانیم کمک کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اهمیت مردمی شدن برنامه‌های فرهنگی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید از اسم خودمان بگذریم و به‌رسم برسیم شاهد این هستیم که این جشنواره با مشارکت خیلی از دستگاه‌های فرهنگی استان برگزارشده درحالی‌که تا پیش‌ازاین کمتر شاهد همگرایی این‌چنینی بودیم و قالب دستگاه‌ها به‌صورت مستقل عمل می‌کردند. این می‌تواند اتفاق مهمی باشد.

عزت زمانی گفت: یک مجموعه عملیات مشترکی که ایجاد یک جبهه مشترک بین مردم و مسئولین کند، قطعاً مؤثرتر است، این جبهه باید از نگاه مردمی پررنگ‌تر باشد، اما از نگاه دستگاه‌ها وقتی ببینیم، همین‌که ۱۰ دستگاه حاضرشده‌اند کنار هم بایستند و از ظرفیت‌های خود استفاده کنند، این کار ارزشمند است که باید با دیگر سازمان‌های حاکمیتی نیز گفت‌وگو کرد تا از ظرفیت ایجادشده با چند دستگاه محوری، بشود کار‌ها را پیش برد. این موضوع نیازمند بلوغی است که از اسم خودمان بگذریم و به‌رسم برسیم.

وی با تأکید بر پیدا کردن راهکار‌های ایجاد جبهه مردمی در برگزاری مراسم‌های فرهنگی ابراز کرد: «چله سرو» شهرداری محور است و ارگان‌های دیگر هم کمک می‌کنند. یک عملیات دیگری می‌تواند با محوریت اداره کل ارشاد باشد و بقیه دستگاه‌ها کمک کنند، در جای دیگری متناسب با ظرفیتی که در مجموعه‌ها وجود دارد، موضوع دیگری با محوریت یک دستگاه و همکاری دیگران باشد. این کار، ایجاد یک جبهه سازمانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اضافه کرد: جبهه مردمی در کار است، در جبهه مردمی یک فرق اساسی وجود دارد که یک خلأ ویژه داریم و آن اینکه دستگاه‌ها عادت کردند که بدون مردم کار را انجام دهند و این مشکل بزرگی است که از عنصر اعتقاد کار جبهه‌ای و اعتماد بخشیدن به جامعه دور است.

عزت زمانی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند: از مجموعه‌ها به‌تن‌هایی کار برنمی‌آید و باید جبهه ایجاد کرد، الآن در لایه مسئولین این همگرایی و جبهه در حال شکل‌گیری است و امیدواریم استمرار پیدا کند، در لایه مردمی هم همین‌طور است و دستگاه نمی‌تواند تنهایی بار را بردارد. شما ببینید هر کاری که مردم ورود کردند، به بهترین شکل صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: جزیره محوری و خودمحوری اشتباه بسیار بزرگی است، باید به بلندپروازی‌های جوانان و قول مقام معظم رهبری اعتماد کنیم که فرمودند: فرزند خودمان اگر کاری را صدبار هم خراب کند، باز کمک می‌کنیم. ما هم اعتباراتمان را باید پشت این کار‌ها ببریم و شهرداری هم باید اگر ۵۰ میلیون تومان خرج می‌کند، پشت‌کار‌های مردمی ببرد. اگر سه رکن «اعتقاد، اعتماد و اعتبار» در مسئولین ما نسبت به گروه‌های مردمی زنده شود، بهترین کار‌ها شکل می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: هیئت‌های محرم و سفر‌های اربعین و ظرفیت‌های مردمی مسجد است که چه کسی به این‌ها پول داده، اما با تمام وجود تلاش می‌کنند؟ ۱۲۷ هیئت در نیمه شعبان موکب می‌زنند و ۴ میلیارد تومان هزینه می‌کنند که یک ریال هم از هیچ نهادی نمی‌گیرند، مردم خودشان از جیبشان با عشق و علاقه هزینه می‌کنند.

عزت زمانی با اشاره به اهمیت سپردن کار‌ها به مدیران جوان و باانگیزه بیان کرد: این یک امر اساسی است، تغییر و تحول و تداول افراد یک ضرورت است، می‌توانستیم عمر کار اداری را به ۱۵ تا ۲۰ سال برسانیم. واقعاً انسان در این زمان هرقدر خلاقیت و توان داشته خرج کرده است؛ اما عده‌ای هستند که توان تلاش دارند و باروحیه جوانی و دوندگی و نترسیدن از میز و افراد، کار‌های زمین‌مانده را بردارند، جوان انرژی دارد، بدون نیاز‌های مادی حرکت می‌کند کار را جلو می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: این واقعیتی است که باید پذیرفت که تا انسان‌ها پایان عمرشان را در یک مسئولیت سپری نکنند، لذا طبیعتاً این را باید به‌عنوان یک امر طبیعی تلقی کنیم و دوماً امری باشد که قیمت برای آن تعیین کنیم. باید پشتوانه جریان جوان بشویم، آغاز کار را رهبری رقم زدند و فرمودند: دوستانی که سال‌ها در یک مجموعه بودند به‌عنوان مشاور و راهنما در کنار دستگاه‌ها قرار بگیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار