مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین بزرگداشت پروین اعتصامی در دبیرستان نمونه پروین اعتصامی تبریز گفت: پروین اعتصامی نماد زن تحول گرا و تحول آفرین ایرانی است.
کد خبر: ۹۱۱۸۲۰۷
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد محمدپور افزود: ابعاد شخصیتی این شاعر فرهیخته برای همه مردان و زنان و علاقه مندان فرهنگ و ادب ایران و جهان بی نظیر است.
وی اظهار داشت: آثار این شاعر توانمند نه تنها در داخل ایران بلکه در فرامرزهای کشور شناخته شده است.
محمدپور با بیان اینکه باید با پیروی از سنت حسنه ایرانیان از بزرگان خود تکریم کنیم، یادآوری کرد: این کار چشم انداز روشنی برای آینده جوانان رقم می زند.
وی ادامه داد: برای استمرار جریان فرهنگی نیاز به واکاوی ثروت های فرهنگی و هنری خود داریم و تبیین این ذخایر به روح و جان ما طراوت می بخشد.
محمدپور گفت: برای سربلندی کشور و رشد و توسعه جامعه باید اقیانوس بیکران شعر و ادب ایران زمین را خوب بشناسیم و آن را تبیین کنیم.
دبیر جشنواره بین المللی پروین اعتصامی نیز در این مراسم گفت: پروین اعتصامی مادر ادب و ادبیات ایران است و روایتگر صادق روحیات ویژه دختران و زنان ایرانی است.
ابوالفضل علیمحمدی با بیان اینکه گویا پروین خلق شده بود که روحیه ممتاز زن ایرانی را به نمایش بگذارد، افزود: وی در جوانی جزو نوابغ بود و از کودکی از منابع کتابخانه ای پدرش(اعتصام الملک) بهره مند شد.
وی یادآوری کرد: جشنواره بین المللی پروین اعتصامی با هدف بزرگداشت و آشنایی با الگوهای ملموس فرهنگی و هنری جامعه مانند پروین، شهریار، علامه طباطبایی و علامه جعفری برگزار می شود تا افراد جامعه و دانش آموزان با قرار گرفتن در چنین فضاهایی با الگوهای فرهنگی و هنری جامعه خود بیشتر آشنا شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها