محسن امیری گفت: با توجه به اینکه اداره یا نمایندگی تبلیغات اسلامی در بن و سامان نیست، فعالیت های قرآنی در این شهرستان ها نیازمند حمایت بیشتر است.
کد خبر: ۹۱۱۸۲۵۲
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ محسن امیری با بیان اینکه فعالیت های قرآنی در دو شهرستان بن و سامان نیاز به بازنگری و حمایت بیشتر دارد، گفت: به مدت سه ماه است که فعالیت ها و برنامه های قرآنی دو شهرستان بن و سامان را پیگیری و انجام می دهم.

امیری افزود: استعداد های قرآنی و ظرفیت های خوبی در حوزه ی فعالیت های قرآنی در این دو شهرستان وجود دارد و از دیرباز فعالان قرآنی برنامه ها و آموزش های قرآنی این دو شهرسستان را به خوبی مدیریت می کنند و در حال حاضر 40 جلسه خانگی قرآن در شهرستان بن در حال انجام است که قابلیت تبدیل شدن به خانه ی قرآن روستایی و شهری را دارند.

وی ادامه داد: فعالیت های این مجالس خانگی به صورت شبانه و روازانه در چند مقطع سنی کودک و نوجوان، جوانان و بزرگسالان برای برادران و خواهران به صورت مجزا در حال برگزاری است.

کارشناس امور قرآنی شهرستان بن با اشاره به اینکه دو شهرستان بن و سامان اداره و یا نمایندگی تبلیغات اسلامی ندارند، بیان کرد: عدم فعالیت مستقل اداره ی تبلیغات اسلامی در این دو شهرستان باعث شده تا فعالیت های قرآنی و فرهنگی به صورت غیر رسمی و بدون مجوز انجام شوند.

محسن امیری گفت: در شهرستان بن یک موسسه به نام موسسه امام صادق علیه السلام وجود دارد که به تازگی در حال ثبت است  و در کنار این موسسه دو خانه قرآن روستایی در روستاهای بارده و روستای شیخ شبان مشغول به فعالیت رسمی هستندو فعالیت های آموزشی خوبی در طول سال و در مناسبت های مختلف دارند.

امیری ادامه داد: در شهرستان سامان نیز 4 موسسه قرآنی ثبت شده و رسمی و 8 خانه قرآن روستایی هم در روستا ها مشغول به فعالیت هستند که در بازدید هایی که از مناطق روستایی و شهری این شهرستان به تازگی به عمل امد مناطق و مجالس خانگی بیشتری در حال انجام فعالیت هستند که به محض شناسایی کامل به منظور ثبت آنها اقدام لازم صورت خواهد پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فعالیت های قرآنی به صورت خودجوش و کاملا مردمی در حال انجام است، افزود: فعالیت های قرآنی در دو شهرستان بن و سامان روند رو به رشد دارد و تداوم رشد این فعالیت ها نیاز به حمایت مالی و معنوی، همراهی و همکاری دستگاه های ذیربط از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و اداره ی اوقاف و امورخیریه و اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.

کارشناس امور قرآنی شهرستان بن گفت: خیرین، فعالان و پیشکسوتان قرآنی در دو شهرستان بن و سامان منتظر حمایت ها از سوی ادارات دولتی نمی مانند و هم اکنون فعالیت ها به خوبی در حال انجام است، اما اگر ما قصد ثبت این مجالس خانگی قرآنی را داشته باشیم باید از آنها حمایت هم داشته باشیم و گرنه صرف دادن مجوز، بدون حمایت مالی و معنوی کاری را پیش نخواهد برد.

امیری فعالیت های فرهنگی و قرآنی این دو شهرستان را روی گردونه و غلطک دانست و بیان کرد: فعالیت های قرآنی در دو شهرستان بن و سامان نیاز به حمایت ویژه ی دو امام جمعه ی محترم شهرستان بن و سامان دارد و این در حالی است که تا کنون هم همکاری داشته اند و نیازی به از صفر شروع کردن نیست و وضعیت فعالیت ها وضعیت خوبی ارزشیابی و ارزیابی می شود.

وی افزود: همانگونه که همه ی صاحب نظران این حوزه اطلاع دارند، انجام کار های فرهنگی و قرآنی شاخص نیاز به زمان دارد و یک شبه نمی شود ره یک ساله را گذراند و امید است با همکاری های مردمی و دولتی بتوانیم پله پله فعالیت های قرآنی را در این دو شهرستان ارتقاء دهیم وبه مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن برویم و شاهد رشد معضلات و آسیب های موجود در جامعه باشیم.

محسن امیری ادامه داد: شناسایی فعالان قرآنی، حافظان و پیشکسوتان قرآنی این دو شهرستان و استفاده از تجارب آنها می تواند یکی از رموز موفقیت ما در پیشبرد اهداف پیش رو باشد و سعی ما بر این است تا بتوانیم اعتماد متقابل و دو سویه را در انجام این فعالیت ها ایجاد کنیم.

کارشناس امور قرآنی شهرستان بن گفت: در انجام کار ها و فعالیت های قرآنی و فرهنگی نباید فقط از ادارات و دستگاه های فرهنگی انتظار داشت و از دهیاری ها، بخشداری ها و دیگر ادارات شهرستانی و استانی هم انتظار است تا با همفکری، همراهی و حمایت مالی و معنوی خود به رشد و ترویج این فعالیت ها کمک کنند.

ارسال نظرات