کشمیری از برگزاری پنجمین کنگره ملی شهدای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۸۲۵۳
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سعید کشمیری بعد از ظهر امروز در نشست خبری از برگزاری پنجمین کنگره ملی شهدای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در پنجمین سال از برگزاری این کنگره استان بوشهر به عنوان میزبان خانواده شهدای وزارت بهداشت انتخاب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اهداف کنگره افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تعمیق بخشیدن آن در جامعه از اهداف برگزاری این کنگره است.

وی افزود: وزارت بهداشت با تقدیم ۴۰۰ شهید در طول جنگ تحمیلی و استان بوشهر ۸هشت شهید و تعداد ۳۵ آزاده که در دانشگاه علوم پزشکی مشغول به کار هستند نقش مهمی در انقلاب اسلامی داشته است.

کشمیری با اشاره به جزئیات برگزاری این کنگره اظهار داشت: در این کنگره دکتر سعید نمکی مقام عالی وزارت و برخی مسؤولان وزارت بهداشت و درمان و نیز مسؤولان استانی حضور خواهند داشت؛ حدود ۶۰۰ مهمان و ۵۷ خانواده شهید در این کنگره مدعو هستند که برای میزبانی شایسته از این خانواده شهدا در حال آماده شدن هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره را ترویج این فرهنگ در بین دانشجویان عنوان کرد و با اشاره به اتمام پروژه یادمان شهدای گمنام گفت: عملیات احداث یادمان شهدای گمنام در پردیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به اتمام رسیده و قرار است در این سفر وزیر بهداشت به بوشهر از آن رونمایی و افتتاح شود.

وی زمان برگزاری این کنگره را ۲۱ اسفند ماه عنوان کرد و گفت: این مراسم در سالن لیان از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ برگزار خواهد شد و برنامه‌هایی همچون گشت دریایی و نیز بازدید از موزه رئیسعلی دلواری برای خانواده شهدا تدارک دیده شده است.

کشمیری پیگیری تکمیل پروژه دانشکده پزشکی و دندانپزشکی را از دیگر اهداف سفر و برنامه‌های وزیر بهداشت و درمان عنون کرد و اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین استانداری و وزارت بهداشت و درمان یکی از برنامه‌های سفر وزیر بهداشت و درمان یگیری تکمیل پروژه دانشکده پزشکی و دندانپزشکی است که بر اساس این تفاهم نامه استانداری بوشهر مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به این منظور اختصاص داده است و همین مقدار نیز وزارت بهداشت و درمان باید منظور کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: در جریان سفر وزیر بهداشت و درمان تعداد ۵۰ پروژه کلنگ زنی یا آماده افتتاح داریم که از این تعداد ۳۵ پروژه افتتاح و ۱۵ پروژه نیز کلنگ زنی خواهند شد؛ مرکز جامع سلامت خارگ، مرکز سلامت جزیره شیف، درمانگاه تخصصی خورموج، آزمایشگاه، مرکز جدید دیالیز، آزمایشگاه دیلم و پایگاه اورژانس جاده‌ای از جمله پروژه‌هایی است که با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح خواهد شد.

گفتنی است در پایان این نشست از پوستر پنجمین کنگره ملی شهدای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها