خبرهای داغ:
آیت الله مکارم شیرازی:

مسئولان نسبت به نفوذ دشمن در نهادهای حساس هوشیار باشند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، مساله نفوذ دشمن در نهادها و مراکز علمی و حساس کشور را بسیار مهم دانست و خواستار هوشیاری مسئولان در این زمینه شد.
کد خبر: ۹۱۱۸۳۳۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
 
به گزارش خبرنگار خبرگزای بسیج از قم،  آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز پنجشنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش، آموزش و پرورش را از وزارتخانه‌های مهم و حساس کشور برشمرد و افزود: دشمن همه تلاش خود را به کار بسته تا به این نهاد آسیب برساند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به برنامه‌های درسی، معلمان و دانش آموزان نظارت کافی داشته باشد، اگر این نظارت صورت بگیرد کسی نمی‌تواند به این وزارتخانه آسیب برساند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: ما در طول تاریخ شاهد نفوذ بودیم، حتی بیوت مراجع گذشته از این مساله در امان نبوده اند و افرادی به عنوان عامل استکبار و استعمار نفوذ داشته اند.

وی اضافه کرد: بنابراین نمی‌توان گفت: در وزارتخانه‌ای مانند آموزش و پرورش با این همه نیرو، دشمن در صدد نفوذ نباشد.
این مرجع تقلید در ادامه، آموزش و پرورش را منبع سعادت یا خدای نکرده شقاوت یک جامعه دانست و تاکید کرد: دشمن برای جوانان و کودکان ما نقشه کشیده است و اگر خدای ناخواسته غفلت کنیم جبران ضرر‌ها مشکل خواهد بود.

وی اظهار کرد: از نظر تشکیلات، ارتباط آموزش و پرورش با حوزه علمیه بیشتر شود، چراکه در حوزه علمیه افرادی دارای طرح و برنامه سازنده برای آموزش و پرورش وجود دارند که می‌توان از آن‌ها استفاد کرد.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: ارتباط با حوزه و روحانیت واستفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه برادران و خواهران را توسعه داده و در قالب همایش ها، سمینار‌ها و کرسی‌های آزاد اندیشی، ابعاد علمی، فرهنگی و تربیتی فعالیت‌های را مورد بحث و بررسی قرار دهید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رعایت اعتدال در مواجه با اهل سنت در استان‌های سنی نشین را مورد تاکید قرار داد و گفت: حفظ وحدت و احترام به مقدسات شیعه و سنی موجب آسایش و آرامش در تعلیم و تربیت می‌شود، البته حفاظت از آموزه‌های شیعی و جلوگیری از افکار افراطی وظیفه مسئولان دستگاه تعلیم و تریبت اسلامی است.

سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش امروز در سفر به شهر مقدس قم علاوه بر دیدار با شماری از مراجع تقلید و علما، در جلسه شورای آموزش و پرورش قم نیز شرکت می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار