خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه احداث پارک هزار هکتاری در جنوب شهر قم گام بزرگی در توسعه فضای سبز شهری است گفت: توسعه فضای سبز نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و مردم است.
کد خبر: ۹۱۱۸۳۵۶
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی با تأکید بر ارتقای وضعیت سرانه‌های فضای سبز شهر قم اظهار داشت: با سرانه استاندارد در زمینه فضای سبز فاصله داریم، توسعه فضای سبز و حفظ فضا‌های سبز کنونی و درختان گام مهمی در رسیدن به استاندار‌های تعریف شده در حوزه فضای سبز است.

وی با تأکید بر الزامات رسیدن به سرانه فضای سبز استاندارد افزود: در حوزه فضای سبز نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها بوده و حفظ و توسعه فضای سبز شهری یک وظیفه شرعی، اخلاقی و دینی برای همه مردم شهر و مدیران محسوب می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر اینکه مسئولان به‌تن‌هایی نمی‌توانند کمبود فضا‌های سبز شهری را جبران کنند، تصریح کرد: در این زمینه باید حتماً مردم و نهاد‌های مرتبط همکاری و مشارکت داشته باشند و با یک همگرایی و همراهی مردمی در این زمینه گام برداشت.
اعرافی نقش سازمان‌های مردم‌نهاد را در توسعه فضای سبز شهری مورد تأکید قرارداد و گفت: آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه با سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها همگام بوده و در افزایش سرانه فضای سبز شهری نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز و درختکاری خاطرنشان کرد: اگر وضعیت نامناسب درختکاری و منابع طبیعی کنترل نشود در آینده همه دچار مشکل خواهیم شد و قم از این قاعده مستثنی نیست، در این رابطه دست نیاز به‌سوی همه شهروندان و مردم دراز می‌کنیم که با یک عنایت ویژه در صیانت و توسعه فضای سبز گام برداریم.

امام جمعه قم با بیان اینکه احداث پارک هزار هکتاری در جنوب شهر قم گام بزرگی در توسعه فضای سبز شهری است، ادامه داد: نیازمند کاشت هزاران هکتار انواع درخت در سطح استان هستیم و انجام این مهم جز با حمایت مردم و نهاد‌های مختلف در سطح استان امکان‌پذیر نیست.
ارسال نظرات