خبرهای داغ:
آیت‌الله نوری همدانی:

روح تربیت‌پذیری در میان نسل جوان ایجاد شود

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه باید روح تربیت‌پذیری را در میان نسل جوان به وجود آورد، گفت: انحراف یک نفر در جامعه می‌تواند سبب انحراف کل جامعه شده و یا هدایت یک نفر در جامعه عامل تربیت و هدایت کل جامعه شود.
کد خبر: ۹۱۱۸۳۶۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه مشکل‌ترین و تأثیرگذارترین موضوع در زندگی انسان‌ها تربیت بشر است، اظهار داشت: تربیت بشر در درجه نخست کار انبیاء است چراکه انسان‌های معمولی در آغاز خلقت خام و ناپخته هستند در نتیجه آدمی نیازمند انبیاء الهی بوده تا ذخایری که در وجود انسان‌ها هست به فعلیت برسد.

وی با بیان اهمیت کار آموزش و پرورش در تربیت و به فعلیت رساندن انسان‌ها گفت: برنامه تعلیم و تربیت، انتخاب اساتید متدین و باتقوا برای تعلیم و تربیت نسل نوجوان و جوان و تربیت‌پذیر بودن شاگردان سه مؤلفه‌ای هستند که باید در زمینه به فعلیت رساندن انسان‌ها موردتوجه قرار داد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه برنامه‌ریزی باید بر اساس فرهنگ قرآنی و اسلامی باشد، تصریح کرد: فرهنگ اسلامی به تمام ابعاد زندگی انسان توجه دارد، بنابراین نباید فرهنگ دینی جوانان را از فرهنگ غرب بگیریم بلکه باید افرادی در رأس برنامه‌ریزی کشور باشند تا آنچه را که بر اساس مبانی دینی و اهل‌بیت (ع) است را به نسل امروز انتقال دهند.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه باید روح تربیت‌پذیری را در میان نسل جوان به وجود آورد، ادامه داد: در کشور در هر مجموعه‌ای دو اراده حاکم است و این مسئله زمینه تبلیغات علیه نسل جوان را فراهم می‌کند، درحالی‌که در هر مجموعه‌ای باید یک اراده حاکم باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز کرد: ما موظف هستیم آنچه حقیقت بوده را بیان کنیم، حاکمیت دو اراده و فکر در کشور سبب ایجاد اختلافات در کشور شده و عاملی برای زمینه سازی دشمن است که از این اختلافات سوءاستفاده کند.
ارسال نظرات