مدیرکل بیمه سلامت لرستان بابیان اینکه طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در لرستان آغاز می‌شود گفت: ۳۱۹ میلیارد تومان اعتبار در استان جذب شد.
کد خبر: ۹۱۱۸۳۸۸
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،  شاهدخت فتحی بیرانوند صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان با بیان اینکه هم اکنون حدود یک میلیون و 100 هزار نفر از جمعیت استان لرستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.اظهار داشت:  بحث نسخه نویسی الکترونیک  هفته آینده به طور رسمی در شهرستان ازنا کلید  می خورد.

وی با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی در گام اول در مراکز خصوصی انجام می‌شود، گفت: اجرای این طرح در مدیریت هزینه‌ها تاثیر مثبت بسیار زیادی به همراه خواهد داشت و شاهد کاهش زیاد خطاهای پزشکی خواهیم بود و دیگر از خبری از نسخه‌های ناخوانا نیست.

وی حذف دفترچه‌های کاغذی و جلوگیری از قطع درختان را دستاوردی بزرگ در طرح نسخه نویسی الکترونیکی برشمرد و افزود: پیشتر شاهد بودیم به دلیل اشتباه در خواندن نسخه پزشک داروی اشتباه به بیمار داده شده بود اما با این طرح دیگر چنین مشکلی به وجود نخواهد آمد.

فتحی بیرانوند بیان داشت: پس از آنکه نسخه الکترونیکی توسط پزشک تایید شود بیمار می‌تواند داروی خود را از هر داروخانه‌ای که تمایل داشته باشد دریافت نماید و این منجر به آن می‌شود که دیگر زدوبندهایی که بعضا در برخی جاها مشاهده شده بود از بین برود.

وی یادآور شد: به دنبال آن هستیم طرح نسخه نویسی الکترونیکی در سال 98 به صورت پایلوت در سراسر استان لرستان اجرایی شود.

مدیرکل بیمه سلامت در خصوص پرداخت مطالبات به پزشکان و مراکز درمانی نیز ظهار کرد: سال 97 در مجموع 319 میلیارد تومان جذب اعتبار داشتیم که 100درصد مطالبات بخش خصوصی و 96 درصد مطالبات بخش خصوصی مربوط به سال 96 پرداخت شد.

وی ادامه داد: از مطالبات سال 97 نیز برای مراکز دولتی 100 درصد مطالبات نیمه اول پرداخت شده و 60 درصد مطالبات مهر و آبان را نیز پرداخت کرده‌ایم که در مجموع 101 میلیارد تومان در این زمینه پرداخت شده است.

فتحی بیرانوند گفت: در مورد مطالبات بخش خصوصی در سال 97 نیز برای 6 ماهه اول سال به طور 100 درصد و برای مهر و آبان نیز 40 درصد پرداختی داشتیم که در مجموع 24 میلیارد و 800 میلیون تومان در این حوزه پرداخت شده است.

وی یادآور شد: پرداختی‌ها به مراکز دولتی و خصوصی تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات